|
Vyučující
|
-
Zeman Petr, prof. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Projekt v rámci moderní programově orientované výuky. Student zpracuje pod vedením konzultanta jednoduchý, jeho úrovni odpovídající problém. Důraz bude kladen na samostatnou práci studenta.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definovat základní fyzikální veličiny a jejich jednotky |
| formulovat základní fyzikální principy a zákonitosti |
| charakterizovat principy měření základních fyzikálních veličin |
| definovat postupy pro řešení matematických úloh |
| Odborné dovednosti |
|---|
| využít fyzikálních znalostí pro řešení teoretických úloh |
| aplikovat matematické nástroje pro řešení fyzikálních úloh |
| provést a vyhodnotit základní laboratorní měření |
| využívat výpočetní techniku pro zpracování a vyhodnocení výsledků |
| prezentovat dosažené výsledky |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
| bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat fyzikální princip, na kterém je založena příslušná experimentální technika (v případě experimentálního projektu) |
| popsat teorii implementovanou v příslušném softwaru (v případě teoretického projektu) |
| charakterizovat základní funkce analytického a grafického softwaru pro zpracování a vyhodnocení získaných dat |
| definovat správnou strukturu písemné zprávy a pravidla pro její vypracování |
| definovat správnou strukturu prezentace a pravidla pro její přednesení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| využít praktických zkušeností s potřebnými experimentálními technikami (v případě experimentálního projektu) |
| využít praktických zkušeností s potřebným softwarem (v případě teoretického projektu) |
| používat analytický a grafický software pro zpracování a vyhodnocení získaných dat |
| samostatně analyzovat, zpracovat a vyhodnotit získaná data |
| vypracovat odbornou zprávu a veřejně prezentovat výsledky projektu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální konzultace, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální konzultace, |
| Samostatná práce studentů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální konzultace, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Stanovuje školitel při zadání./Given by the supervisor while specifying the subject of the thesis..
|