|
Vyučující
|
-
König Alex, Ing.
-
Kolingerová Ivana, prof. Dr. Ing.
|
|
Obsah předmětu
|
- Úvod, organizace předmětu - Vnímání světla, barvy a jiné vizuální informace, pravidla používání barev - Geometrické entity, algoritmy výpočtu průsečíků - Hierarchické reprezentace - Pokročilé křivky a plochy v počítačové grafice - Sledování paprsku (ray tracing) - Reprezentace a zobrazení objemových dat - Zpracování a zobrazení mračen bodů - Rekonstrukce povrchových modelů - Nefotorealistické zobrazování (NPR techniky) - Problematika černobílého a barevného tisku - Zvaná přednáška
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška s praktickými aplikacemi, Diskuse, Prezentace práce studentů, Studium metodou řešení problémů, Samostudium literatury, Přednáška, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 65 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 35 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - provádět základní matematická odvození a řešit úlohy lineární algebry a matematické analýzy |
| - orientovat se v základních pojmech počítačové grafiky |
| - programovat aplikace v imperativním programovacím jazyce |
| - řešit jednoduché geometrické úlohy v rovině a prostoru |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - použít integrované vývojové prostředí typu MS Visual Studio nebo Eclipse |
| - ladit složitější programy |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - ovládat mírně pokročilé algoritmy v oblasti počítačové grafiky |
| - vyznat se v základních způsobech vizualizace různých typů dat |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - implementovat mírně pokročilé algoritmy v oblasti počítačové grafiky |
| - být schopni zvolit a implementovat vhodný způsob vizualizace různých typů dat |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Prezentace práce studentů, |
| Projektová výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Prezentace práce studentů, |
| Projektová výuka, |
| Samostudium, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Výstupní projekt, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Výstupní projekt, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Výstupní projekt, |
|
Doporučená literatura
|
-
? Alexandre Hardy and Willi-Hans Steeb. ? Alexandre Hardy and Willi-Hans SteebMathematical Tools in Computer Graphics with C# Implementations. 2008. ISBN 978-981-279-103-0.
-
? Bruce Fraser, Chris Murphy and Fred Bunting. Správa barev. Průvodce profesionála v grafice a pre-pressu. Computer Press, Brno, 2003. ISBN 8072269437.
-
? Philip J. Schneider and David H. Eberly. Geometric Tools for Computer Graphics. 2003. ISBN 1-55860-594-0.
-
? Robin Stuart Ferguson. Practical Algorithms for 3D Computer Graphics. CRC Press, 2014. ISBN 78-1-4665-8253-8.
-
? Thomas Strothotte and Stefan Schlechtweg. Non-Photorealistic Computer Graphics. Modeling, Rendering, and Animation. The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics, 2002. ISBN 978-1-55860-787.
-
Andrew S. Glassner. Principles of Digital Image Synthesis. The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics, 1995. ISBN 1-55860-276-3.
|