|
Vyučující
|
-
Mouček Roman, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- metodika vytváření rozsáhlejšího technického ( a specificky softwarově-inženýrského) díla - opakování, shrnutí dosavadního studia - metodika dokumentování rozsáhlejšího technického (a specificky softwarově-inženýrského) díla - technika dokumentování rozsáhlejšího technického (a specificky softwarově-inženýrského) díla - počítačová sazba, typografie, sázecí systém LaTeX, předtisková příprava, úpravy obrázků a tabulek, pravidla vizuální komunikace, řešení konkrétních problémů při počítačové sazbě - metodika a technika prezentace rozsáhlejšího technického (a specificky softwarově-inženýrského) díla - seznámení se s okruhy otázek státní závěrečné zkoušky, identifikace a shrnutí důležitých znalostí a jejich ověření, - ukázka průběhu státní závěrečné zkoušky
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 25 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - znalosti z předmětů podmiňujících schopnost vytvoření konkrétního rozsáhlejšího technického (softwarově-inženýrského) díla a jeho dokumentace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - dovednosti z předmětů podmiňujících schopnost vytvoření konkrétního rozsáhlejšího technického (softwarově-inženýrského) díla a jeho dokumentace |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
| bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - metodické znalosti vytváření rozsáhlejšího technického ( a specificky softwarově-inženýrského) díla - metodické a technické znalosti zdokumentování rozsáhlejšího technického (a specificky softwarově-inženýrského) díla - metodické a technické znalosti prezentace rozsáhlejšího technického (a specificky softwarově-inženýrského) díla - orientace v okruzích a otázkách státní závěrečné zkoušky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - zdokumentování rozsáhlejšího technického (a specificky softwarově-inženýrského) díla - prezentace rozsáhlejšího technického (a specificky softwarově-inženýrského) díla |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Skupinová konzultace, |
| Diskuse, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Kooperativní výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Individuální prezentace, |
| Výstupní projekt, |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Výstupní projekt, |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Výstupní projekt, |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
|
Doporučená literatura
|
-
Čmejrková, S., Daneš, F., Světlá, J. Jak napsat odborný text. Praha, 1999.
|