|
Vyučující
|
-
Krutišová Jana, Ing.
-
Včelák Petr, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Informační a databázové systémy, definice, základní pojmy Datová analýza. Konceptuální pohled na data E-R-A model, entity, relace, atributy Integritní omezení, kardinalita vztahu, dekompozice vztahu M:N Sestavování dotazů - QBE. Jednoduché dotazy v SQL. Informační systémy ve zdravotnictví. Pravidla bezpečnosti a ochrany nejen dat pacientů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace práce studentů, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 16 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| orientovat se v grafickém uživatelském rozhraní počítače |
| orientovat se v operačním systému Microsoft Windows na základní uživatelské úrovni |
| orientovat se na síti Internet |
| rozumět pojmům z oblasti elektronické komunikace |
| rozlišovat pojmy soubor, adresář |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat počítač na základní uživatelské úrovni |
| používat ovládací prvky grafického uživatelského prostředí |
| uložit soubor na vnější paměť počítače |
| pracovat v operačním systému Microsoft Windows na základní uživatelské úrovni |
| vyhledávat informace na síti Internet |
| vytvářet emailové zprávy včetně přílohy |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
| bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišovat pojmy data, informace, znalosti |
| vysvětlit pojem relační databázový systém |
| orientovat se v přehledu databázových a informačních systémů se zaměřením na zdravotnictví |
| Odborné dovednosti |
|---|
| nabýt praktickou zkušenost s funkcí jednoduchého databázového systému |
| cíleně vyhledat požadované informace z elektronických zdrojů |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Řešení problémů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Samostudium, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Kasal, P. - Svačina, Š. Internet a medicína. Praha: Grada, 2001.
-
Kasal, P. - Svačina, Š. Lékařská informatika. Praha: Karolinum, 1998.
-
Münz, J. Informační technologie ve zdravotnictví. ČVUT Praha, 2011.
-
Oppel, Andrew J. Databáze bez předchozích znalostí. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1199-7.
|