|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Charakteristika tabulkových procesorů. Tabulkový procesor - orientace v prostředí, základní pojmy, adresování. Tabulkový procesor - jednoduché operace s tabulkou, formátování. Tabulkový procesor - standardní funkce, dynamické vzorce. Tabulkový procesor - tvorba grafů. Tabulkový procesor - řazení a filtry. Tabulkový procesor - nástroje pro analýzu dat, souhrny, kontingenční tabulky. Počítačové sítě - charakteristika, základní pojmy, služby. Vyhledávání informačních zdrojů na Internetu. Bezpečnost a ochrana dat. Informatika ve zdravotnictví, trendy nemocničních informačních systémů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Prezentace práce studentů, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 22 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| orientovat se v grafickém uživatelském rozhraní počítače |
| orientovat se v operačním systému Microsoft Windows na základní uživatelské úrovni |
| orientovat se na síti Internet |
| rozumět pojmům z oblasti elektronické komunikace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat počítač na základní uživatelské úrovni |
| pracovat v operačním systému Microsoft Windows na základní uživatelské úrovni |
| vyhledávat informace na síti Internet |
| vytvářet emailové zprávy včetně přílohy |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišovat pojmy data, soubory, adresáře |
| orientovat se v univerzitní počítačové síti |
| orientovat se v prostředí textového procesoru |
| rozumět způsobu zpracování dat v tabulkovém procesoru |
| orientovat se v software pro tvorbu prezentací |
| Odborné dovednosti |
|---|
| uložit soubor na vnější paměť počítače nebo vložit do jiné aplikace |
| vyhledávat a zpracovávat údaje z elektronických informačních zdrojů |
| vytvořit rozsáhlejší komplexní textový dokument s využitím stylů pro formátování textu |
| doplnit titulky ke vloženým objektům a vytvářet jejich seznamy včetně práce s bibliografickými záznamy ve Správci referencí |
| vytvořit 2D a 3D tabulku v tabulkovém procesoru obsahující základní funkce nebo jednoduché vzorce a data vizualizovat formou vhodného grafu |
| vytvořit a odprezentovat odbornou prezentaci před publikem |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Řešení problémů, |
| Samostudium, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Samostudium, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Čihař Jiří. 1001 tipů a triků pro Microsoft Excel 2007/2010. Computer Press 2010, 2010.
-
Kasal, P. - Svačina, Š. Internet a medicina. Grada, 2001.
-
Kasal, P. - Svačina, Š. Lékařská informatika. Praha: Karolinum, 1998.
-
Pecinovský Josef. Excel 2007 v příkladech. Řešené úlohy - 2. , aktualizované vydání. Grada, 2009.
-
Pecinovský Josef. Microsoft Office PowerPoint 2007. Hotová řešení. Computer Press, 2008.
|