|
Vyučující
|
-
Bublík Ondřej, Ing. Ph.D.
-
Lobovský Libor, Ing. Ph.D.
-
Hynčík Luděk, doc. Ing. Ph.D.
-
Hron David, Ing.
|
|
Obsah předmětu
|
MATLAB jako prostředí a programovací jazyk. Grafické zobrazování rovinných a prostorových křivek a ploch včetně animace. Grafické uživatelské rozhraní. Využití MATLABu jako prostředku k numerickému a symbolickému řešení problémů lineární algebry a matematické analýzy. Polynomy. Aproximace a interpolace funkcí. Řešení počátečních úloh popsaných obyčejnými diferenciálními rovnicemi. MATLAB jako prostředek statistického zpracování dat a optimalizace. Řešení problémů rovnováhy a pohybu hmotného bodu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 8 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit rozdíly v pojmech kinematika, statika a dynamika hmotného bodu |
| orientovat se v základních numerických metodách pro řešení úloh technické praxe |
| znát základy lineární algebry (maticový počet) a pracovat s polynomy a matematickými funkcemi |
| využít odborné znalosti v anglickém jazyce |
| převést řešení technického problému na algoritmus na sebe navazujících dílčích kroků |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhnout algoritmus vhodný pro řešení technického problému |
| pracovat s maticemi, polynomy a spojitými funkcemi |
| vyřešit jednoduché úlohy ze statiky, kinematiky a dynamiky hmotného bodu |
| vyřešit jednoduché obyčejné diferenciální rovnice |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát syntaxi programovacího jazyku výpočetního prostředí MATLAB |
| orientovat se v nástrojích výpočetního prostředí MATLAB |
| analyzovat výsledky získané numerickým řešením |
| srozumitelně vysvětlit výhody programovacího jazyka výpočetního prostředí MATLAB |
| Odborné dovednosti |
|---|
| optimálně využít výhody syntaxe programovacího jazyka výpočetního prostředí MATLAB |
| srozumitelně prezentovat výsledky získané numerickým řešením |
| na základě znalosti syntaxe a stávajících funkcí a nástrojů programovacího jazyka výpočetního prostředí MATLAB sestavit vlastní uživatelské funkce |
| využít nástroje výpočetního prostředí MATLAB pro analýzu výsledků řešených úloh |
| implementovat algoritmus ve výpočetním prostředí MATLAB |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Balda, Miroslav. Úvod do MATLABu. 1. vyd. Plzeň : ZČU, 1995. ISBN 80-7082-206-6.
-
Heringová, B. - Hora, P. MATLAB 5.0, I. díl. Skripta ZČU Plzeň, 1994.
-
Heringová, B. - Hora, P. MATLAB 5.0, II. díl. Skripta ZČU Plzeň, 1994.
-
Stejskal, Vladimír; Okrouhlík, Miloslav. Kmitání s Matlabem. Vyd. 1. Praha : Vydavatelství ČVUT, 2002. ISBN 80-01-02435-0.
|