|
Vyučující
|
-
Benedikt Zdeněk, Mgr.
-
Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
charakteristika úspěšného obchodního jednání, časté chyby klíčové komunikativní schopnosti obchodní jednání - role, načasování, cíle jednotlivé fáze obchodního jednání jazykové prostředky jednotlivých fází obchodního jednání rozbor vzorových obchodních jednání
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Projekt individuální [40]
- 32 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| spolehlivě ovládat pokročilé gramatické jevy |
| rozumět ekonomickým textům |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikovat v obchodním prostředí |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| identifikovat klíčové charakteristiky úspěšného jednání a role účastníků |
| Odborné dovednosti |
|---|
| pracovat v cizojazyčném prostředí |
| napsat zápis z jednání |
| vést a aktivně se účastnit obchodního jednání |
| vyjádřit se adekvátními jazykovými prostředky v různých fázích jednání |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Kooperativní výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Prezentace práce studentů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Kooperativní výuka, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Test, |
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Dean, Stuart. Obchodní komunikace v angličtině = Business talk English. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2599-4.
-
Goodale, Malcolm. The Language of Meetings. cop. 1987. Hove : Language Teaching Publications, 1997. ISBN 0-906717-46-9.
-
Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 3., dopl. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3566-5.
-
Lee, Catherine. The new rules of international negotiation : building relationships, earning trust, and creating influence around the world. Franklin Lakes : Career Press, 2007. ISBN 978-1-56414-973-2.
-
Newbolt, Barnaby; Hollett, Vicki. Meeting objectives. [Oxford] : Oxford University Press, 2005. ISBN 978-0-19-459421-9.
-
Powell, Mark. International negotiations. Cambridge : Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-0-521-14992-1.
-
Sweeney, Simon. English for business communication : student's book. 2nd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2003. ISBN 978-0-521-75449-1.
-
SWEENEY,S. Communicating in Business. Cambridge University Press, 2004. ISBN 9780521549127.
-
THOMPSON,K. English for Meetings. Oxford University Press, 2007. ISBN 9780194579339.
-
Tuleja, Elizabeth A.; O'Rourke, James S. Intercultural communication for business. 2015. ISBN 978-1-4575-3362-4.
|