|
Vyučující
|
-
Pánek David, doc. Ing. Ph.D.
-
Kuthan Jiří, Ing. Ph.D.
-
Pospíšil Karel, Ing.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Matematický aparát, matice, vektory, tensory. 2. Metoda konečných prvků. 3. Dielektrické a optické vlastnosti materiálů. 4. Magnetické vlastnosti materiálů. 5.Teplotní a mechanické vlastnosti materiálů. 6. Modelování magnetických materiálů, hystereze. 7. Preisachův model hystereze 8. Stoner-Wohlfarthův model hystereze 9. Chuovy modely 10. Inverzení úloha - odhady materiálových parametrů 11. Analýza hlavních komponent, Proper orthogonal decomposition 12. Neuronové sítě 13. Metamodelování, Kriging
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Laboratorní praktika, Přednáška
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| formulovat okrajovou úlohu pro potenciál v eletrostatickém a magnetickém poli |
| vysvětlit smysl okrajových podmínek používaných v elektromagnetismu |
| vysvětlit činnost algorytmu zapsaného pomocí vývojového diagramu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit a vyřešit FEM model jednoduchého zařízení s využitím elektrostatického, proudového nebo magnetického pole |
| napsat, přeložit a spustit krátký program v libovolném programovacím jazyce |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit princip metody konečných prvků |
| popsat metody pro řešení inverzních úloh |
| Odborné dovednosti |
|---|
| sestavit a řešit multifyzikální úlohy v daném softwarovém nástroji |
| používat nástroje pro meta-modelování |
| aplikovat různé modely hystereze |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Projektová výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Projektová výuka, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Výstupní projekt, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Kannan M. Krishnan. Fundamentals and Applications of Magnetic Materials. Oxford University Press, 2016. ISBN 978-0199570447.
-
Kučerová Eva. Elektrotechnické materiály. Plzeň, 2002. ISBN 80-7082-940-0.
-
Mayergoyz, I., D. Mathematical Models of Hysteresis and Their Applications. Amsterdam, Boston, London, 2003. ISBN 0-12-480873-5.
-
Raúl Garreta, Guillermo Moncecchi. Learning scikit-learn: Machine Learning in Python Paperback ? November 25, 2013. Packt Publishing, 2013. ISBN 978-1783281930.
|