|
Vyučující
|
-
Mišterová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Tihelková Alice, PhDr. Ph.D.
-
Haggan Connaire William F., BA
-
Nedainova Iryna, PhD
|
|
Obsah předmětu
|
- Kultura v Evropské unii - úvod; hlavní cíle v oblasti kulturní politiky - Jazyková politika EU - Úloha odpovědných institucí EU - Evropské kulturní dědictví a rozmanitost - Kreativní Evropa - podpora evropské kinematografie a umění I. - Kreativní Evropa - podpora evropské kinematografie a umění II. - Kultura a média - Hlavní evropská města kultury - Programy EU na podporu vzdělávání, kultury, podnikání a výzkumu - Kulturní činnosti v České republice podporované EU I. - Kulturní aktivity v České republice podporované EU II.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Samostudium studentů, Seminář
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 38 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| používat anglický jazyk na úrovni B2 podle SERR |
| částečně se orientovat v evropských uměleckých směrech a proudech |
| vysvětlit klíčová fakta z evropského kulturního vývoje ve 20. století |
| analyzovat aktuální kulturní dění v Evropě |
| znát významné osobnosti z kulturní a společenské oblasti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat základní odborné pojmosloví |
| rozumět hlavním myšlenkám odborných anglických textů zaměřených na dějiny a vývoj evropské kultury |
| adekvátně tyto texty sumarizovat |
| aktivně se zapojovat do diskuse na dané téma |
| na základní úrovni vysvětlit své názorové stanovisko týkající se daného textu |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| používat anglický jazyk na úrovni B2+/C1 podle SERR |
| uvést do souvislosti dané kulturněhistorické události |
| na konkrétním příkladu vysvětlit vztah současné kultury a společnosti |
| na konkrétním příkladu vysvětlit vztah mezi jedincem a kulturou |
| na konkrétním příkladu vysvětlit vztah mezi jazykem a sdělovaným obsahem |
| charakterizovat metody četby odborných textů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aktivně používat odborné pojmosloví |
| adekvátně interpretovat autentické texty z dané oblasti |
| na základě porozumění danému textu charakterizovat jeho hlavní znaky |
| prezentovat zvolené téma z dané oblasti (viz obsah) |
| na základě získaných znalostí vyprodukovat odborný písemný projev a v něm adekvátně zhodnotit zadané téma |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Prezentace práce studentů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostudium, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Skupinová prezentace, |
| Test, |
| Kombinovaná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Duncan, Simon; Pfau-Effinger, Birgit. Gender, Economy and Culture in the European Union. New York, London: Routledge, 2001. ISBN 978-0415239110.
-
Jakubowski, Andrzej. Cultural Heritage in the European Union. Brill/Nijhoff, 2019. ISBN 978-9004365339.
-
Macionis, John J.; Benokraitis, Nijole V. Seeing ourselves : classic, contemporary, and cross-cultural readings in sociology. Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall, 2006. ISBN 0-13-220491-6.
-
Olsen, Jonathan; McCormick, John. The European Union. London, New York, 2016. ISBN 978-0813349848.
-
Whittaker, Paul; Whittaker, Jarmila. English for Europe. Olomouc : inStep, 2002. ISBN 80-238-9259-2.
|