|
Vyučující
|
-
Turchyn Liuba, magistr kand.ekon.věd, dipl.spec.
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do social media marketingu a digitální transformace Ekosystém sociálních médií a platformy Strategie social media marketingu Cílové skupiny a persona mapping Content marketing a storytelling Influencer marketing a partnerství Placená reklama na sociálních médiích Community management a customer service Analytics a měření výkonnosti Social commerce a e-commerce integrace Právní aspekty a compliance Budoucnost social media marketingu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 13 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 39 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát základy marketingu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| nejsou specifikovány |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
| bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát povahu a typy sociálních médií, jakož i jejich možnosti a přínosy pro podnikání |
| znát specifika používání nástrojů pro propagaci na sociálních sítích |
| znát principy používání různých typů reklamy na sociálních sítích |
| znát aktuální trendy v SMM |
| Odborné dovednosti |
|---|
| umět založit firemní účet na sociálních médích, získat sledující a vytvořit plán obsahu |
| umět propagovat firemní stránky na sociálních médích a provozovat cílenou reklamu |
| umět používat nástroje pro propagaci na sociálních sítích, analyzovat cílovou skupinu a konkurenci na sociálních sítích |
| umět vytvářet efektivní poutavý obsah a správně komunikovat s cílovou skupinou |
| umět používat sociální média k budovaní a propagovaní značky |
| sestavit efektivní komunikační kampaň na sociálních sítích |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Skupinová prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Burešová, Jitka. Online marketing : od webových stránek k sociálním sítím. První vydání. 2022. ISBN 978-80-271-1680-5.
-
Janouch, Viktor. Internetový marketing. 3. aktualizované vydání. 2020. ISBN 978-80-251-5016-0.
-
Jenkins, Andrew. Social Media Marketing for Business: Scaling an Integrated Social Media Strategy Across Your Organization. Kogan Page, 2022. ISBN 9781398603691.
-
Karlíček, Miroslav. Jak na marketingovou komunikaci. 2023. ISBN 978-80-271-5013-7.
-
McDonald, Jason. SEO Workbook: Search Engine Optimization Success in Seven Steps (2024 Marketing - Social Media, SEO, & Online Ads Books). Independently published, 2024. ISBN 979-8570469266.
-
McDonald, Jason. Social Media Marketing Workbook 2024: How to Use Social Media for Business. Independently published, 2023. ISBN 979-8871228586.
|