|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
1. - school rehabilitation stays - theoretical starting points - benefits and risks 2. - related decrees 3. - ensuring safety 4. - preparation and implementation 5. - sharing own experiences
|
|
Learning activities and teaching methods
|
- Attendance on a field trip (number of real hours - maximum 8h/day)
- 40 hours per semester
- Contact hours
- 6 hours per semester
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 10 hours per semester
- Individual project (40)
- 22 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| know the laws and regulations related to preschool education |
| explain key pedagogical terms |
| give examples of educational methods and organizational forms |
| Skills |
|---|
| plan educational activities |
| use different organizational forms |
| independently implement educational activities with children |
| Competences |
|---|
| N/A |
| N/A |
| N/A |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| knows the decree related to the organization of school recovery stays |
| will explain the benefits of an educational stay for children |
| Skills |
|---|
| is able to implement educational activities in the environment of a school rehabilitation stay |
| handles organizational matters related to the school recuperation stay |
| Competences |
|---|
| N/A |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Seminar |
| Skills |
|---|
| Field trip |
| Competences |
|---|
| Individual study |
| Self-study of literature |
| Students' portfolio |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Individual presentation at a seminar |
| Skills |
|---|
| Individual presentation at a seminar |
| Competences |
|---|
| Individual presentation at a seminar |
|
Recommended literature
|
-
Danišová, Justina a Petr Daniš. Svobodná hra: jak nechat vyrůst radostné, odolné a samostatné děti. Praha. 2020.
-
Hanuš, Radek; Chytilová, Lenka. Zážitkově pedagogické učení. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.
-
Jančaříková, Kateřina. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. 1. vydání. 2017. ISBN 978-80-7496-327-8.
-
Jančaříková, Kateřina. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Josef Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-95-4.
-
Jančaříková, Kateřina; Kapuciánová, Magdaléna. Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání. 1. vyd. Praha : Raabe, 2013. ISBN 978-80-7496-071-0.
-
Jirásek, Ivo. Zážitková pedagogika : teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Vydání první. 2019. ISBN 978-80-262-1485-4.
-
Kavková, Alice. Retrohraní : přes 200 her z doby, kdy nebyly mobily. 1. vydání. 2019. ISBN 978-80-264-2787-2.
|