|
Vyučující
|
-
Egerová Dana, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Rotenbornová Lucie, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do řízení lidských zdrojů Strategie LZ Vytváření a analýza pracovního místa Získávání a výběr Hodnocení pracovního výkonu Vzdělávání a rozvoj Karierní plánování Systém odměňování Trendy v ŘLZ
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 21 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 28 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| mít základní znalosti z oblasti psychologie osobnosti a managementu organizace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| nejsou vyžadovány specifické odborné dovednosti |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat trendy v oblasti řízení lidských zdrojů |
| definovat základní koncepty |
| vysvětlit podstatu strategického řízení lidských zdrojů |
| vysvětlit základní funkce a procesy řízení lidských zdrojů |
| popsat metody a nástroje řízení lidských zdrojů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| formulovat HR politiky pro organizaci |
| uplatnit principy a techniky řízení lidských zdrojů |
| identifikovat hlavní HR procesy a funkce |
| připravit a zorganizovat proces získávání a výběru pracovníků |
| zhodnotit efektivnost rozvojových a vzdělávácích aktivit v organizaci |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Kooperativní výuka, |
| Přednáška založená na výkladu, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Prezentace práce studentů, |
| Inscenační metody, hraní rolí, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška s analýzou videozáznamu, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Skupinová výuka, |
| Projektová výuka, |
| Samostudium, |
| Diskuse, |
| Demonstrace dovedností, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Projektová výuka, |
| Demonstrace dovedností, |
| Řešení problémů, |
| Diskuse, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Ústní zkouška, |
| Skupinová prezentace, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Skupinová prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Výstupní projekt, |
|
Doporučená literatura
|
-
Armstrong, M., Taylor, S. Armstrongs handbook of strategic human resource management practice. London: Kogan Page, 2017.
-
Dessler, G. Human resource management. Boston: Pearson, 2017. ISBN 978-1-292-15210-3.
-
Mathis, Robert L. et al. Human resource management. Boston: Cengage Learning, 2017. ISBN 978-1305500709.
-
Mead, Richard a Andrews, Tim G. International management: culture and beyond. Chichester: John Wiley & Sons, 2009. ISBN 978-1-4051-7.
|