|
Vyučující
|
-
Mašek Jan, PhDr. Ph.D.
-
Uhl Skřivanová Věra, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
V blocích se v semestru studijní skupina zabývá těmito tematickými okruhy: 1. řešený problém jako východisko pro postup dokumentace 2. grafické zpracování prezentací a jiné způsoby multimediální prezentace 3. zpracování jiných než digitálních příloh (tištěné médium, fotografická dokumentace aj.) 4. závěrečná obhajoba projektu s podporou portfolia
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Seminář
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| objasnit získané poznatky z daného studijního oboru; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyhledávat informace v dostupné odborné literatuře a ostatních zdrojích; |
| rozlišit věrohodné informace od nevěrohodných; |
| vypracovat odborný text; |
| užívat textový editor a program MS PowerPoint při zpracování krátkého odborného textu a jeho prezentace; |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat základní pravidla zpracování prezentace a výstupu výsledků odborné činnosti; |
| zdůvodnit základní pravidla výtvarného řešení prezentace a výstupu výsledků odborné činnosti. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vypracovat vlastní odborné portfolio; |
| vypracovat odborný referát; |
| vytvořit PowerPointovou prezentaci vypracovaného referátu; |
| zpracovat prezentaci a jiné způsoby multimediální prezentace na základní výtvarně grafické úrovni; |
| zpracovat jiné než digitální přílohy (tištěné médium, fotografická dokumentace, CD nosič apod.); |
| prezentovat v podobě výstupu odborný referát a obhájit jej s podporou portfolia. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Diskuse, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Individuální konzultace, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Samostudium, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Řešení problémů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Seminární práce, |
| Portfolio, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Crow, David. Visible signs : an introduction to semiotics. Lausanne : AVA Publishing, 2003. ISBN 2-88479-035-7.
-
ČERNÝ, M. Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup: pragmatistická edukační teorie a její prakticko-výzkumná implementace. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9233-4.
-
Fulková, Marie. Diskurs umění a vzdělávání. Vyd. 1. Jinočany : H & H, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7.
-
Gordon, Bob; Gordon, Maggie. The complete guide to digital graphic design. London : Thames & Hudson, 2004. ISBN 0-500-28315-X.
-
Lankow, Jason; Ritchie, Josh; Crooks, Ross. Infographics the power of visual storytelling. Hoboken : Wiley, 2012. ISBN 978-1-118-42006-5.
-
Maněna, Václav. Moderně s Moodlem : jak využít e-learning ve svůj prospěch. 2015. ISBN 978-80-905802-7-5.
-
Pricken, Mario. Visual creativity : inspirational ideas for advertising, animation and digital design. 1st pub. New York : Thames and Hudson, 2004. ISBN 0-500-51166-7.
-
STEYERL, H. Umění bez daně. Praha: AVU, 2023. ISBN 978-80-88366-54-6.
-
SÝKOROVÁ, L. Nezávislé kurátorství ve volném čase: nezávislý kurátor a umělec-kurátor na české vizuální scéně 2000-2016 = Independent curating as a leisure activity : an independent curator and artist-curator on the Czech visual art scene in 2000-2016.. FUD UJEP, 2016. ISBN 978-80-7561-028-7.
-
Zikmundová, Vladimíra. Kriteria hodnocení estetických kvalit rozhraní učebních materiálů počítačem podporované výuky. Od programovaného učení k e-learningu : sborník z . 2005.
|