|
Vyučující
|
-
Ramadanová Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Adamcová Tereza, Mgr.
-
Bublíková Věra, Mgr. Bc.
-
Lacinová Mirka, Mgr. BBA
|
|
Obsah předmětu
|
1. informace o kurzu pracovní den, popis pracovní pozice přítomné časy 2. online komunikace formální a neformální e-mail 3. rozšiřování firmy a její historie minulé časy nepravidelná slovesa 4. firemní kultura telefonická komunikace 5. popis zařízení slovní zásoba týkající se komponentů, tvarů, rozměrů, materiálů 6. procesy a postupy slovní zásoba k popisování pracovních procesů a postupů trpný rod v přítomném čase 7. distribuce a dodání zboží, telefonická informace modální slovesa must, have to, can, should 8. reklama a marketing, příslušná slovní zásoba jazykové obraty k vyjádření příčiny a následku 9. domlouvání schůzek jazykové prostředky pro plánované akce přítomný průběhový čas, will a going to 10. slovní zásoba týkající se dopravy výrazy pro vyjádření kontrastu 11. pracovní dovolená komparativ, komparativní konstrukce as-as 12. konference potvrzující e-mail superlativ opakování učiva 13. zápočtový test analýza chyb hodnocení
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 40 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - rozlišit tvary počitatelných a nepočitatelných podstatných jmen |
| - rozlišit tvary přivlastňovacích a ukazovacích zájmen |
| - identifikovat tvary základních a řadových číslovek |
| - rozlišit formu pozitivu, komparativu a superlativu přídavných jmen |
| - vyjmenovat tvary nepravidelných sloves na úrovni A1 a A2 |
| - identifikovat základní slovesné časy tj. přítomný, minulý, budoucí, předpřítomný v prostém i průběhovém tvaru |
| - identifikovat různé významy a tvary modálních sloves |
| - identifikovat základní předložky místa a času |
| - rozlišit gerundium a infinitiv |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - adekvátně používat základní gramatické struktury |
| - využívat jazykové kompetence na úrovni A2 dle SERR |
| - analyzovat a shrnout krátký článek na obecné téma |
| - vyhledat konkrétní předvídatelné informace v textu |
| - vysvětlit své jednání i písemnou formou |
| - napsat jednoduchý osobní dopis nebo email |
| - napsat jednodušší koherentní text na téma, se kterým je obeznámen |
| - vyjádřit průběh událostí, pocity, přání a své profesní plány písemnou i ústní formou |
| - vést rozhovor na témata, která se ho bezprostředně týkají |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - rozlišit vhodná slovesa ve správném tvaru v probraných kolokacích |
| - pojmenovat pracovní pozice ve firmě |
| - rozlišit formální a neformální výrazy užívané v obchodním styku |
| - pojmenovat pracovní procesy a postupy |
| - rozlišit modální slovesa vhodná pro popis pravidel a pokynů |
| - identifikovat principy reklamy a marketingu |
| - rozlišit prostředky k vyjádření příčiny a následku |
| - identifikovat kolokace z oblasti transportu |
| - identifikovat pozici příslovečného určení ve větě |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - správně použít přítomný čas prostý a průběhový |
| - správně zvolit pozici příslovečného určení času ve větě |
| - vhodně zvolit minulý čas prostý a průběhový |
| - správně použít pasivní konstrukci v přítomném čase |
| - použít vhodné modální sloveso |
| - volit správné jazykové prostředky pro vyjádření příčiny a následku |
| - správně použít jazykové prostředky pro vyjádření budoucnosti |
| - použít vhodné jazykové výrazy pro vyjádření kontrastu |
| - volit správné tvary pro vyjádření komparativu a superlativu přídavných jmen |
| - analyzovat informace získané poslechem textu z pracovního prostředí |
| - vyhledat informace v textu z pracovního prostředí |
| - charakterizovat pojem firemní kultura |
| - charakterizovat výrobek včetně jeho tvaru, rozměru, materiálu a funkce |
| - charakterizovat obchodní konference |
| - napsat formální i neformální e-mail s využitím vhodných výrazů a frází |
| - napsat dopis jako odpověď na pozvání |
| - písemně potvrdit objednávku |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Demonstrace dovedností, |
| Kooperativní výuka, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Portfolio, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Test, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Průběžné hodnocení, |
| Portfolio, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Hollett, Vicki. Business objectives : Students Book. 1. vydání. Great Britain : Oxford University Press, 1991. ISBN 0-19-451384-X.
-
Mascull, Bill. Business vocabulary in use : intermediate. 1st pub. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-77529-9.
-
Murphy, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53762-2.
-
Tullis, Graham; Trappe, Tonya. New insights into business : student`s book. London : Longman, 2000. ISBN 0-582-33553-1.
-
Whitby, Norman. Business Benchmark: Pre-intermediate to Intermediate: Student's Book. Cambridge : Cambridge University Press, 2013. ISBN 978-1-107-69399-9.
|