|
Vyučující
|
-
Jansová Markéta, Mgr.
-
Misařová Lucie, Mgr.
-
Lencová Nora, Mgr.
-
Bublíková Věra, Mgr. Bc.
-
Adamcová Tereza, Mgr.
-
Ramadanová Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Lacinová Mirka, Mgr. BBA
-
Fišer Václav, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. informace o kurzu opakování slovesných časů příprava a zařizování služební cesty emailová komunikace 2. vliv moderních komunikačních technologií na služební cesty perfektní tvary modálních sloves problematika obchodních konferencí 3. navazování kontaktů na konferenci firemní schůze slovní zásoba k průběhu a organizaci schůzí 4. výhody a nevýhody různých typů schůzí finanční stránka prodeje a odbytu trpný rod k vyjádření názoru vazby k vyjádření doporučení či návrhu 5. opakování probrané gramatiky sociální média a zákazník kolokace slovesa s podstatným jménem v obchodním kontextu email informující o konání schůze email obsahující informace o firmě užívání určitého členu 6. firma a životní prostředí ekologické pracovní prostředí způsoby vyjádření příčiny email obsahující návrh na zlepšení průzkum názoru zaměstnanců ohledně pracovních podmínek 7. slovesa a pravidla užívaná pro nepřímou řeč fráze blíže určující množství či počet opakování písemná zpráva o výsledcích průzkumu pojem offshoring a outsourcing, pro a proti 8. podmínková souvětí 3. typu písemný návrh na zadání práce vnější firmě spokojenost zákazníků a jejich loajalita slovní zásoba z oblasti výsledků hospodářské činnosti vztažné věty 9. komunikace se zákazníky kolokace přídavného jména s podstatným jménem zájmena it, this, that 10. korespondence se zákazníky slovní zásoba last a latest dopis vyjadřující stížnost fráze užívané k vyjádření výsledku 11. omluvný dopis nebo email podnikání napříč kulturami email informující o pracovní nabídce 12. fráze následované infinitivem nebo tvarem -ing opakování 13. zápočtový test výsledek zápočtového testu hodnocení kurzu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 8 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 22 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - identifikovat situace pro užití přítomného času prostého a průběhového |
| - rozlišit otázku na podmět a na předmět |
| - rozlišit situace pro užití minulého času prostého a průběhového |
| - identifikovat statická a dynamická slovesa |
| - vyjmenovat tvary nepravidelných sloves na úrovni B1 dle SERR |
| - rozlišit vazbu used to |
| - identifikovat situace pro užití předpřítomného a minulého času |
| - pojmenovat identifikátory předpřítomného a minulého času |
| - rozlišit rozdíl mezi vazbou going to a will |
| - vyjmenovat možnosti vyjádření budoucnosti |
| - rozlišit 1. a 2. kondicionál |
| - identifikovat modální slovesa pro přítomnost, budoucnost a minulost |
| - rozlišit gerundiální a infinitivní vazby na úrovni B1 dle SERR |
| - identifikovat tvary trpného rodu v různých časech |
| - rozlišit tvary předminulého času |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - využívat jazykové kompetence na úrovni B1 dle SERR |
| - analyzovat a shrnout obsah textů na témata, která se týkají práce. školy nebo volného času |
| - analyzovat slyšený text, který se týká současných událostí nebo oblasti osobního či pracovního zájmu, pokud je vysloven zřetelně |
| - zapojit se bez přípravy do hovoru o tématech, která jsou mu známa, o než se zajímá nebo se týkají každodenního života |
| - zdůvodnit své názory, plány či přání |
| -napsat srozumitelné souvislé texty na témata, která dobře zná |
| - napsat osobní dopis popisující zážitky dojmy |
| - formulovat požadavky v jednoduchých větách |
| - sepsat jednoduchý obchodní dopis nebo e-mail |
| - domluvit se při jednoduchém obchodním jednání, které nevyžaduje odbornou znalost jazyka |
| - vést telefonní rozhovor |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
| bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - rozlišit perfektní tvary modálních sloves |
| - rozlišit tvary pasiva ve formálním stylu |
| - identifikovat výrazy a vazby pro vyjádření příčiny |
| - identifikovat slovesa užívaná pro nepřímou řeč |
| - vyjmenovat pravidla jimiž se řídí nepřímá řeč |
| - rozlišit tvary 3. kondicionálu |
| - rozlišit vztažná zájmena ve vztažných větách vypustitelných a nevypustitelných |
| - vyjmenovat vazby pro vyjádření důsledku |
| - identifikovat adverbiální a jmenné kolokace vyžadující následnou -ing vazbu |
| - rozlišit výrazy travel, trip, journey |
| - identifikovat kolokace spojené s obchodní schůzkou |
| - rozlišit kolokace přídavného jména s podstatným v obchodním kontextu |
| - identifikovat slovní zásobu spojenou s hospodářským výsledkem |
| - rozlišit výrazy way a method |
| - rozlišit výrazy last a latest |
| - identifikovat fráze blíže určující množství či počet |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - zapojit se do diskuse o problematice služebních cest a pracovních schůzí |
| - charakterizovat problémy spojené s organizací konference |
| - písemně sumarizovat výsledky průzkumu |
| - analyzovat slyšený text na probraná témata |
| - vysvětlit roli sociálních médií ve firmě |
| - analyzovat environmentální chování firmy |
| - objasnit výhody a nevýhody, které přináší outsourcing a offshoring |
| - charakterizovat firemní kulturu a problémy spojené s prací v zahraničí |
| - napsat e-mail požadující a podávající informace spojené se služební cestou nebo konferencí |
| - napsat e-mail informující o konání schůze |
| - napsat e-mail obsahující informace o firmě |
| - napsat omluvný e-mail nebo dopis |
| - písemně sepsat návrh na zlepšení pracovních podmínek |
| - sepsat stížnost |
| - písemně oznámit pracovní nabídku |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Kooperativní výuka, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Test, |
| Portfolio, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Portfolio, |
|
Doporučená literatura
|
-
ALLISON, J. The Business 2.0 Intermediate, Student´s Book. Oxford: Macmillan, 2013. ISBN 978-0-230-43788-3.
-
ASHLEY, A. Oxford Handbook of Commercial Correspondence (new edition). Oxford: Oxfordu University Press, 2003. ISBN 978-0-19-457213-2.
-
Brook-Hart, Guy. Business Benchmark: Upper Intermediate. CUP Cambridge, 2013. ISBN 978-1-107-68098-2.
-
ECONOMIA. Business Spotlight: Angličtina pro mezinárodní komunikaci. Praha: Economia.
-
kolektiv autorů. Oxford Business English Dictionary. Oxford: Oxford University Press, 2005. ISBN 9780194315845.
-
MASCULL, B. Business Vocabulary in Use, Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-0-521-74862-9.
-
McCarthy, Michael. Grammar for business. Cambridge : Cambridge University Press, 2009. ISBN 978-0-521-72720-4.
-
Naunton, I. Profile 3: upper intermediate. Student' s book. Oxford: Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-457577-2.
-
TULLIS, G.; TRAPPE, T. New Insights into Business, Student´s Book. London: Longman, 2004. ISBN 978-0-582848870.
|