|
Vyučující
|
-
Misařová Lucie, Mgr.
-
Lencová Nora, Mgr.
-
Golovatina Varvara, Mgr. CSc.
-
Hamarová Jitka, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Week 1: Introduction, information on the course. 7a: Statements (reported speech) Week 2: 7bc: Incidents and Progress (present and past tenses) Week 3: 8a: Electric Motors (numbers, dimensions, Present Perfect Simple); Presentation basics Week 4: Additional material: Electrical Circuits; Presentation basics Week 5: 8bc: Projects (describing a method and purpose) Week 5: 9ab: Inventions (comparison, comparatives, superlatives) Week 6: 9bc: Buildings and Sites (shapes) Week 7: Additional material: E-mobility Week 8: 12bc: Priorities (comparison and contrast) Week 9: 10a: Incidents and Reports (past tenses revision) Week 10: 10bc: Investigation and Speculation (passive modals, third conditional) Week 11: 11ab: Equipment (materials and their use); 11c: Properties (suggesting improvements) Week 12: 12a: Threats (describing graphs; talking about the future) Week 13: Final test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Samostudium studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - vytvořit přítomný prostý čas |
| - identifikovat infinitiv |
| - zredukovat vedlejší větu pomocí přítomného příčestí |
| - vytvořit příčestí přítomné |
| - vytvořit minulý prostý čas |
| - identifikovat části formálního dopisu |
| - rozlišit formální a neformální jazyk |
| - identifikovat části stručného životopisu |
| - vytvořit předpřítomný čas prostý |
| - utvořit a použít minulý prostý čas a odlišit ho od předpřítomného času |
| - vytvořit rozkazovací způsob 2. osoby jednotného a množného čísla |
| - utvořit a použít vztažné věty |
| - utvořit a použít pasívum |
| - vytvořit otázky zjišťovací a doplňovací |
| - vytvořit a použít různé typy vyjádření budoucnosti |
| - rozpoznat morfologickou strukturu anglických slov |
| - utvořit trpný rod v přítomném prostém čase a v minulém prostém čase |
| - utvořit a použít předpřítomný čas prostý |
| - převést větu v činném rodě do rodu trpného |
| - utvořit a použít podmínkovou větu prvního a druhého typu |
| - utvořit a použít vedlejší časovou větu |
| - vyjádřit původce děje ve větách v trpném rodě, pokud je to nezbytné pro význam věty |
| - utvořit a použít druhý a třetí stupeň přídavných jmen |
| - utvořit druhý a třetí stupeň přídavných jmen |
| - utvořit příslovce z přídavných jmen |
| - utvořit a použít trpný rod modálních sloves |
| - utvořit a použít imperativ |
| - utvořit souvětí s vedlejší podmínkovou větou - tzv. reálnou podmínku v přítomnosti |
| - rozlišit mezi přítomným prostým a průběhovým časem |
| - utvořit opisné tvary modálních sloves |
| - utvořit a použít doplňovací otázky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - popsat svoje předchozí a současné studium, včetně plánů do budoucna |
| - popsat děje probíhající v současnosti |
| - popsat své studijní či pracovní povinnosti |
| - popsat pracovní postup |
| - vyjádřit varování, příkaz a návrh |
| - popsat, čím se v rámci studia či zaměstnání student zabývá |
| - uvést rozměry a množství |
| - vyhledat vhodnou pracovní nabídku a reagovat na ni |
| - sepsat stručný životopis a průvodní dopis |
| - odhadnout význam neznámého slova ze znalosti významu kořene slova a morfologické struktury anglických slov |
| - účastnit se pracovního pohovoru |
| - popsat, kde se věc vyskytuje, jak vypadá a z čeho se skládá |
| - porovnat vlastnosti předmětů |
| - popsat své vlastnosti a přednosti |
| - identifikovat hlavní myšlenky odborného článku technikou rychlého čtení |
| - vyjádřit jednoduše příčinu a následek |
| - popsat minulé děje ukončené |
| - vysvětlit fungování stroje za použití rozličných frází vyjadřujících příčinu a následek |
| - popsat materiálové vlastnosti pomocí vhodných přídavných jmen |
| - popsat děje, které začaly v minulosti, ale právě skončily, nebo budou ještě trvat v budoucnosti |
| - přečíst text technikou rychlého čtení skimming a scanning |
| - popsat technický problém a navrhnout jeho řešení |
| - zeptat se na jakýkoli neznámý větný člen |
| - pohovořit o budoucím vývoji a vyjádřit míru pravděpodobnosti |
| - popsat proces |
| - porovnat a zvážit alternativy |
| - podat instrukce |
| - účastnit se jednání; vyjádřit souhlas a nesouhlas |
| - mluvit po telefonu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| bc. studium: používá odborný jazyk |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - utvořit větu účelovou se stejnými i nestejnými podměty |
| - utvořit a použít nepřímou řeč |
| - identifikovat části abstraktu |
| - utvořit a použít minulý průběhový čas |
| - identifikovat ustálená slovní spojení |
| - utvořit a použít trpný rod předpřítomného a minulého času |
| - utvořit vedlejší vztažnou větu |
| - utvořit a použít složitější komparativní konstrukce |
| - utvořit trpný rod v budoucím čase a v předpřítomném čase |
| - utvořit a použít složitější konstrukce superlativu |
| - utvořit trpný rod způsobových sloves |
| - utvořit a použít rozvité jmenné fráze |
| - utvořit minulý průběhový čas |
| - utvořit a použít podmiňovací způsob minulý |
| - odlišit děje paralelní od dějů následných |
| - utvořit a použít kondicionál 3. typu (nereálnou podmínku v minulosti) |
| - rozlišit různé typy grafů |
| - utvořit a použít opisné tvary způsobových sloves |
| - pojmenovat různé elektrosoučástky |
| - utvořit a použít předbudoucí čas |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - podat zprávu o události |
| - vysvětlit účel/cíle svého konání |
| - popsat experiment |
| - popsat minulé děje |
| - popsat proces a metodu |
| - vyjádřit posloupnost dějů |
| - popsat tvary, nákresy a technické specifikace |
| - napsat abstrakt |
| - popsat škodu |
| - popsat princip, funkci a využití přístroje |
| - efektivně vyhledávat/ověřovat správnost ustálených slovních spojení |
| - vyjádřit spekulace a míru nejistoty |
| - vyjádřit lítost |
| - podat instrukce pomocí rozkazovacího způsobu |
| - poradit a navrhnout řešení |
| - popsat podobnost a rozdílnost |
| - přidat do textu další informaci a slohově ji provázat s předchozím sdělením |
| - popsat materiálové vlastnosti |
| - aktivně se účastnit jednání a napsat o něm zápis |
| - popsat výrobní postup |
| - sdělit bezpečnostní pokyny |
| - popsat schopnosti a dovednosti |
| - učinit předpověď budoucího vývoje |
| - vyjádřit složitý formální příkaz/zákaz |
| - popsat graf a SWOT analýzu |
| - napsat písemnou zprávu o pracovním úrazu |
| - vyjádřit stejnou myšlenku různými způsoby |
| - vyjádřit podobnost/rozdílnost |
| - chápat a diskutovat záležitosti životního prostředí, elektroinženýrství a automobilového průmyslu |
| - popsat bezpečnostní rizika |
| - popsat paralelní minulé děje |
| - popsat posloupnost dějů v minulosti |
| - popsat graf |
| - vyjádřit přibližnost |
| - popsat elektrický obvod |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| E-learning, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| E-learning, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bonamy, D. Technical English 3. UK, 2018. ISBN 9781408229477.
-
Hollett, Vicki. Tech talk : pre-intermediate student's book. 1st ed. Oxford : Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-457458-X.
-
Jacques, C. Technical English 3 workbook with key + Audio CD pack. UK, 2018. ISBN 9781408267981.
-
Murphy, Raymond. English grammar in use : with answers : a self-study reference and practice book for intermediate students of English. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53289-2.
-
Sydes, John. Tech talk : pre-intermediate workbook. 1st pub. Oxford : Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-457460-1.
|