|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden. Úvod, informace o studiu. 7.1 Prototypes 2. týden. 7.2 Comparisons; 7.3 Products 3. týden. How to Give a Presentation; Doplňkový materiál: Apps to Support Ergonomics 4. týden. 8.1 Theft; 8.2 Security 5. týden. 8.3 Emergency; HW (self-study): Review UNIT D 6. týden. 9.1 Proposals; 9.2 Definitions 7. týden. 9.3 Contracts; 10.1 Plans 8. týden. 10.2 Reports; Doplňkový materiál: Describing and Interpreting Visual Information 9. týden. 10.3 Methods; HW (self-study): Review UNIT E 10. týden. 11.1 Investigations; 11.2 Reports 11. týden. 11.3 Communication; 12.1 Projects 12. týden. 12.2 Performance; 12.3 Innovations; HW (self-study): Review UNIT F 13. týden. Závěrečný test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Samostudium studentů, Cvičení
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - utvořit trpný rod způsobových sloves |
| - utvořit minulý prostý čas |
| - utvořit vedlejší vztažnou větu |
| - utvořit gerundium |
| - utvořit přítomné a minulé příčestí |
| - utvořit minulý trpný rod |
| - utvořit podmínkovou větu prvního typu |
| - utvořit otázku doplňovací |
| - rozpoznat jednotlivé části abstraktu |
| - utvořit budoucí prostý čas |
| - utvořit předpřítomný prostý čas |
| - utvořit přítomný průběhový čas |
| - utvořit přítomný prostý čas |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - popsat děje probíhající v současnosti |
| - porovnat vlastnosti věcí jednoduchým způsobem |
| - vysvětlit cíle/důvody činnosti |
| - činit návrhy, bezpečnostní opatření a formulovat varování |
| - popsat následné děje |
| - popsat funkci přístroje |
| - vyjmenovat součásti stroje |
| - podat pokyny k použití stroje |
| - jednoduchým způsobem vyjádřit příčinu a následek |
| - popsat děje dokončené v minulosti |
| - projednat otázky bezpečnosti práce |
| - pohovořit o nových technologiích a posledním vývoji v elektroinženýrství |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - utvořit vazbu modálních sloves s minulým (dokonavým) infinitivem |
| - rozlišit mezi přímou a nepřímou otázkou |
| - utvořit jmenné fráze pomocí spojovníku |
| - rozlišit mezi určujícími a neurčujícími vztažnými větami |
| - utvořit rozvité jmenné fráze s využitím přívlastku shodného a neshodného |
| - utvořit podmínku III. typu (tzv. nereálná podmínka v minulosti) |
| - utvořit minulý čas způsobových sloves |
| - analyzovat strukturu krátké slovní prezentace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - porovnat vlastnosti věcí různými způsoby |
| - vysvětlit laikovi technický princip |
| - využít analogii a přefrázování k poskytnutí dovysvětlení |
| - pohovořit o bezpečnosti na pracovišti |
| - vyjádřit možnost, nemožnost a pravděpodobnost u minulých dějů |
| - vyjádřit lítost |
| - podat hlášení o události |
| - vyjádřit míru souhlasu a nesouhlasu |
| - podat návrhy a doporučení |
| - definovat odborný termín |
| - popsat metodu testování/zkoušky |
| - účastnit se jednání o budoucí smlouvě |
| - napsat zprávu o provedené zkoušce |
| - zpracovat data |
| - podat písemné hlášení o nehodě |
| - napsat abstrakt |
| - popsat problém a navrhnout jeho řešení |
| - vyjádřit nezbytnost v minulosti |
| - ohodnotit svoji znalost angličtiny |
| - používat složitější frázová slovesa |
| - vyjádřit podmínkovou větu jiným způsobem |
| - předpovědět budoucí vývoj v elektroinženýrství |
| - přednést krátkou prezentaci na technické téma; zodpovědět související dotazy |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Kooperativní výuka, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bonamy, David. Technical English 4 : course book. 2018. ISBN 978-1-4082-2955-2.
-
Jacques, C. Technical English 4 Workbook with Key. UK: Pearson Longman, 2013.
-
Murphy, Raymond. English grammar in use : with answers : a self-study reference and practice book for intermediate students of English. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53289-2.
|