|
Vyučující
|
-
Heinlová Svatava, Mgr. Ph.D.
-
Postoiuk Nataliia, PhD
-
Styrnik Nataliia
-
Adamcová Tereza, Mgr.
-
Schwarzová Kopačková Markéta, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Course Introduction and Note-taking Spelling, Vocabulary, and Common Confusions Summarizing and Verb Tenses Expanding Vocabulary Noun Phrases and Word Families Formal vs. Informal English Reading Skills: Skimming and Scanning Sentence Structures and Punctuation Problem-Solving and Proposal Writing Report Writing and Presentations
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Kooperativní výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Studium textů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Pochopení základních gramatických pravidel, jako je struktura věty a slovesné časy. |
| Znalost klíčové akademické a obecné slovní zásoby. |
| Schopnost identifikovat hlavní myšlenky a shrnovat texty. |
| Povědomí o terminologii prezentace. |
| Pochopení základní akademické terminologie, jako jsou "formální a neformální jazyk" a "konvence akademického psaní." |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Pochopení gramatických pravidel, včetně struktury věty, slovesných časů a pořadí slov. |
| shrnout obsah odborného článku |
| napsat úvod či odstavec s použitím citací |
| Schopnost použití slovní zásoby, která je dostatečná pro účast v konverzacích a porozumění textům. |
| parafrázovat myšlenky |
| Schopnost psát jasné a koherentní věty a základní odstavce. |
| Schopnost psát poznámky během přednášek nebo diskuzí, s použitím běžných zkratek a symbolů. |
| napsat článek zaměřený na porovnání, popis, argumentaci, řešení problému |
| přednést skupinovou prezentaci |
| Schopnost rychle číst texty za účelem identifikace klíčových informací. |
| Schopnost pochopit a shrnout hlavní myšlenky textu. |
| strukturovat článek popisující vztah příčiny a následku |
| Schopnost účastnit se konverzací a diskuzí. |
| Základní schopnost připravit a prezentovat krátké prezentace na známá témata. |
| Schopnost shromažďovat informace z různých zdrojů a stručně je shrnout. |
| Schopnost kriticky analyzovat a interpretovat informace. |
| Základní dovednosti v řešení problémů a navrhování řešení. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| academic English and its importance |
| note-taking trechniques |
| word usage and lexical understanding |
| grammar and sentence structure |
| summarization and report writing |
| vocabulary expansion |
| register, purpose, audience in writing |
| paragraph structure and coherence |
| problems, solutions, and proposals |
| Odborné dovednosti |
|---|
| effective note-taking and summarization |
| development of academic English skills |
| structured presentation skills |
| understanding and usage of formal English |
| understanding paragraph unity, cohesion, and use of cohesive devices |
| report writing and problem-solving |
| ability to analyze texts, infer meanings, and engage in academic discussions |
| skills in peer editing and collaboration |
| proficiency in formal and informal registers, sentence patterns,etc. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Kooperativní výuka, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Kooperativní výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Kooperativní výuka, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Formativní hodnocení, |
| Skupinová prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Skupinová prezentace, |
| Formativní hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Skupinová prezentace, |
| Formativní hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Edward De Chazal and Sam McCarter. Oxford EAP: Upper - intermadiate/B2 Students Book and CD-ROM Pack. Oxford, 2013. ISBN 9780194001786.
-
HEWINGS Martin. Cambridge academic English: an integrated skills course for EAP : upper intermediate : student's book. Cambridge, 2012. ISBN 978-0-521-16.
-
Ken Paterson and Roberta Wedge. Oxford Grammar for EAP. Oxford, 2013. ISBN 9780194329996.
|