|
Vyučující
|
-
Páterková Romana, Mgr. Bc.
-
Schwarzová Kopačková Markéta, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod a přehled kurzu Základy psaní esejí Úvod do prezentací Porozumění názvům esejí a větným strukturám Proces psaní esejí Popis grafů a vizuálů Eseje srovnání a kontrastu Psaní o příčinách a důsledcích Vyhledávání a hodnocení zdrojů Parafrázování a shrnutí Úvody esejí Hodnocení shrnutí a používání AI nástrojů Univerzitní život a zaměření studia Anotovaná bibliografie Prezentační dovednosti - úvod Psaní těla eseje Prezentace a komentování vizuálů Co dělat a nedělat při prezentacích Psaní závěrů esejí Závěry prezentací a zvládání otázek
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Kooperativní výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Studium textů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| přiměřeně správně používat gramatciké struktury a slovní zásobu v situacích každodenního života prokázat znalost odborné slovní zásoby vztahující se k profesnímu zaměření prokázat znalost správné výslovnosti a intonace vybrat vhodnou slovní zásobu při komunikaci ve formální i neformální situaci vybrat termíny a fráze odpovídající danému typu psaného textu |
| přiměřeně správně používat gramatické struktury a slovní zásobu v situacích každodenního života |
| přiměřeně správně používat gramatické struktury a slovní zásobu vhodnou pro akademické psaní |
| prokázat znalost odborné slovní zásoby vztahující se k profesnímu zaměření |
| prokázat znalost správné výslovnosti a intonace |
| vybrat vhodnou slovní zásobu při komunikaci ve formální i neformální situaci |
| vybrat termíny a fráze odpovídající danému typu psaného textu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| účelně používat slovník |
| v mluvené a psané komunikaci vybrat vhodné jazykové prostředky a přizpůsobit tak jazyk obsahu a příjemci sdělení |
| odhadnout význam neznámého odborného výrazu na základě použité předpony a kontextu |
| popsat pracovní postup |
| připravit a okomentovat prezentaci |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| academic writing structures |
| grammar and sentence structures |
| paraphrasing and summarizing |
| critical thinking and source evaluation |
| research and citation |
| presentation skills |
| Odborné dovednosti |
|---|
| napsat písemný úkol |
| správně citovat a odkazovat |
| účastnit se diskuze |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| E-learning, |
| Řešení problémů, |
| Samostudium, |
| Situační učení (vč. micro-teachingu), |
| Kooperativní výuka, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Řešení problémů, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Individuální konzultace, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Situační učení (vč. micro-teachingu), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| E-learning, |
| Řešení problémů, |
| Skupinová výuka, |
| Projektová výuka, |
| Diskuse, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Průběžné hodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Sebehodnocení, |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
| Formativní hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Formativní hodnocení, |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
| Formativní hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Edward De Chazal and Sam McCarter. Oxford EAP: Upper - intermadiate/B2 Students Book and CD-ROM Pack. Oxford, 2013. ISBN 9780194001786.
-
Ken Paterson and Roberta Wedge. Oxford Grammar for EAP. Oxford, 2013. ISBN 9780194329996.
-
Martin HEWINGS. Cambridge academic English: an integrated skills course for EAP : upper intermediate : student's book. Cambridge. 2012.
|