|
Vyučující
|
-
Habac Arniel
-
Petrenko Olesya, Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Block 1: Creating safe and stress-free working environment 1-4, Classes 1-4 Course introduction. Formal presentation and course requirements. Safety at work. Following rules and regulations. What to do if things go wrong: writing an accident report Describing and reporting damage. Defects and troubleshooting. Dealing with customer complaints. Creating a stress-free environment Block 2: Describing systems and types of manufacturing 5-8, Classes 5-8 Describing cooling and heating systems Describing engine types Describing additive manufacturing (3D printing) Describing automation and robotics processes Block 3: Ergonomics, energy sources, nuclear engineering 9-13, Classes 9-13 9-10. Discussing ergonomics, energy sources (renewable energy, fossil fuels), nuclear engineering 10-11. Giving presentations 1 11-12. Giving presentations 2 12-13. Credit test Studenti předmětu AST6 mají k dispozici e-learningový program AST6. Přístup je přes moodle.zcu.cz https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=8952
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 65 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - rozlišit gramatické struktury na úrovni B1 dle SERR |
| - vyjmenovat vlastnosti materiálů |
| - rozlišit matematické výrazy a specifikace |
| - vybrat vhodnou slovní zásobu při komunikaci ve formální i neformální situaci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - představit svou profesi a pracoviště |
| - napsat strukturovaný životopis a žádost o zaměstnání |
| - napsat formální a neformální email |
| - popsat materiály a jejich vlastnosti |
| - účastnit se pohovoru |
| - popsat cestu |
| - popsat výrobní postup |
| - vysvětlit funkci |
| - popsat pokus |
| - podat podrobné instrukce, včetně upozornění na problémy |
| - vést diskusi na pracovní téma |
| - porovnat výhody a nevýhody technických řešení |
| - telefonovat, zanechat a převzít zprávu |
| - napsat žádost |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - rozlišit gramatické struktury na úrovni B1/B2 dle SERR |
| - rozlišit slovní zásobu vztahující se k profesnímu zaměření |
| - vyjmenovat druhy grafů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - popsat graf |
| - napsat abstrakt a krátkou esej |
| - připravit si a přednést prezentaci |
| - popsat bezpečností preventivní opatření a vysvětlit jejich plnění |
| - diskutovat o předpisech a normách |
| - napsat hlášení o nehodě |
| - napsat stížnost |
| - po telefonu popsat poruchu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Test, |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Test, |
| Seminární práce, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Test, |
| Seminární práce, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Altini, A. English for Mechanical Engineering EAP. Disigma, 2021. ISBN 978-618-202-138-5.
-
Dunn, M., Howey, D. et.al. English for Mechanical Engineering in Higher Education Studies. Garnet, U.K., 2010. ISBN 978-1-85964-939-8.
-
Ibbotson, M. Cambridge English for Engineering. Cambridge, U.K., 2008. ISBN 978-0-521-71518-8.
|