|
Vyučující
|
-
Blažková Blanka, Mgr.
-
Kahounová Eva, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden: 7. lekce - Pracovní den. Předložky s dativem "mit". 2. týden: 7. lekce - Formální dopis, E-mail. Small Talk. Místní předložky s dativem. 3. týden: 8. lekce - Popis těla. Imperativ "du, ihr, Sie". 4. týden: 8. lekce - U lékaře. Modální slovesa "sollen, müssen, dürfen" 5. týden: 9. lekce - Inzeráty k bydlení. "sein" plus Adjektiv. 6. týden: 9. lekce - Zařízení bytu. Pozvánka. Předložky se 3. a 4. pádem 7. týden: 10. lekce - Průběžný test. Denní režim. Větný rámec u perfekta. 8. týden: 10. lekce - Povolání a profese. Perfektum se "sein a haben" 9. týden: 11. lekce - Móda. Tázací zájmena "welcher?" 10. týden: 11. lekce - Nakupování. Odlučitelné/neodlučitelné předpony. Osobní zájmena. 11. týden: 12. lekce - Popis cesty. Zájmeno "man". Souřadící spojka "denn". 12. týden: 12. lekce - Dovolená. Pamětihodnosti. Počasí. Časové údaje. 13. týden: Opakování. Zápočtový test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Studium textů
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 12 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyjmenovat abecedu |
| rozlišit německou výslovnost |
| rozlišit mužský, ženský a střední rod |
| vyjmenovat číslovky 1-1.000.000 |
| rozlišit základní a řadové číslovky |
| rozlišit tykání a vykání |
| rozlišit zápor ve větě |
| rozlišit jednotné a množné číslo podstatných jmen |
| vyjmenovat časové údaje |
| Odborné dovednosti |
|---|
| jednoduchým způsobem komunikovat v základních situacích každodenního života |
| jednoduše se vyjadřovat v minulém čase |
| objednat jídlo v restauraci |
| pozdravit a rozloučit se |
| představit sebe nebo blízkou osobu |
| žádat jednoduchým způsobem o informace (př. adresa, telefonní číslo, cena) |
| shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života |
| vyhledat podstatné informace v krátkém textu z oblasti osobního nebo pracovního života |
| jednoduše popsat svůj všední den |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyjmenovat předožky s dativem a akuzativem |
| rozlišit tvary rozkazovacího způsobu |
| rozlišovat časování modálních sloves |
| rozlišovat užití pomocných sloves "haben" a "sein" v perfektu |
| vyjmenovat pravidla pro vytvoření řadových číslovek |
| rozlišovat tvoření větného rámce s použitím minulého času a modálních sloves |
| rozlišovat nominativ a akuzativ osobních zájmen |
| Odborné dovednosti |
|---|
| poskytnout popis cesty |
| domluvit si schůzku |
| jednoduše vyprávět v minulém čase |
| zjistit nebo předat informace |
| poskytnout informace o rozměrech a množství |
| napsat krátký pracovní email |
| popsat vlastnosti předmětů |
| shrnout inzeráty o bydlení |
| popsat byt a jeho okolí |
| vyjmenovat části lidského těla |
| jednoduše popsat u lékaře svůj zdravotní stav |
| jednoduchým způsobem vyprávět o budoucím povolání |
| pojmenovat základní druhy oblečení |
| napsat jednoduchý životopis |
| shrnout informace o ubytování a cestování |
| informovat o ročních obdobích a počasí |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Diskuse, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Test, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Berglová, E., Formánková, E., Mašek, M. Německá gramatika.
-
Berglová, E., Formánková, E., Mašek, M. Německá gramatika. Fraus, Plzeň, 1995.
-
Dusilová, Doris. Nová cvičebnice německé gramatiky. Praha, 2001.
-
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu A1 Kursbuch. Stuttgart. 2023.
-
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu A1 Übungsbuch. Stuttgart, 2023. ISBN 978312607164.
|