|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden: 1. lekce - Představování. Genitiv podstatných jmen. Perfektum - opakování. 2. týden: 1. lekce - Volný čas. Aktivity ve volném čase. Vedlejší věta s "weil". 3. týden: 2. lekce - Život ve škole. Préteritum modálních sloves. 4. týden: 2. lekce - Typy škol v Německu. Shrnutí skloňování určitého a neurčitého členu, přivlastňovacích zájmen a zájmena "kein". 5. týden: 3. lekce - Média. Srovnávání. Stupňování adjektiv. 6. týden: 3. lekce - Filmy. Kino. Vedlejší věty s "dass". 7. týden: 4. lekce - Průběžný test. Vyjadřování pocitů. Vedlejší věta s "wenn". 8. týden: 4. lekce - Přání. Poděkování. Zvratná slovesa. 9. týden: 5. lekce - Život ve městě. Přijímací pohovor. Adjektiva po členu určitém. 10. týden: 5. lekce - Na úřadě. V Bance. Předložky "ohne, mit". Konjunktiv II. "könnte". 11. týden: 6. lekce - Pracovní činnosti. Služební cesta. Adjektiva po členu neurčitém. 12. týden: 6. lekce - Telefonování. Sloveso "werden". 13. lekce: Opakování. Zápočtový test.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Studium textů
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 12 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyjmenovat předožky s dativem a akuzativem |
| rozlišit tvary rozkazovacího způsobu |
| rozlišovat časování modálních sloves |
| rozlišovat užití pomocných sloves "haben" a "sein" v perfektu |
| rozlišovat tvoření větného rámce s použitím minulého času a modálních sloves |
| vyjmenovat pravidla pro vytvoření řadových číslovek |
| rozlišovat nominativ a akuzativ osobních zájmen |
| Odborné dovednosti |
|---|
| přiměřeně správně používat běžné gramatické struktury |
| shrnout informace v krátkých, jednoduchých textech |
| jednoduchým způsobem pohovořit o tématech, která souvisejí s každodenním životem i pomocí minulého času |
| popsat byt a jeho okolí |
| jednoduchým způsobem vyprávět o budoucím povolání |
| popsat u lékaře svůj zdravotní stav |
| shrnout informace o ubytování a cestování |
| informovat o ročních obdobích a počasí |
| jednoduše popsat u lékaře svůj zdravotní stav |
| vyjmenovat části lidského těla |
| pojmenovat základní druhy oblečení |
| zjistit nebo předat informace |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišovat stupňování přídavných jmen a příslovcí |
| rozlišovat tvary přivlastňovacách zájmen |
| rozlišovat časování modálních sloves v přítomném čase a préteritu |
| vyjmenovat pravidla pro skladbu vedlejších vět po spojkách "wenn", "weil", "dass" |
| rozlišovat tvary konjunktivu pomocných sloves "ich hätte", "ich wäre" |
| rozlišovat přímý a nepřímý pořádek slov ve věte |
| rozlišit tvary slovesa "werden" |
| rozlišovat genitiv podstatných jmen |
| rozlišovat zvratná slovesa |
| rozlišovat Konjunktiv II. "könnte" |
| rozlišovat adjektiva po členu určitém a neurčitém |
| Odborné dovednosti |
|---|
| reagovat na pozvání k různým příležitostem |
| představit sebe a členy rodiny |
| vyjadřovat své pocity, názory, porozumění, přání, plány |
| představit svůj studijní obor, fakultu, univerzitu, budoucí povolání |
| popsat byt a zařízení bytu, jeho okolí |
| popsat dopravní prostředky a jejich užití v běžném životě |
| analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, módy, bydlení, stravování, cestování prostředky hromadné dopravy |
| popsat aktivity ve volném čase |
| vyjmenovat druhy médií |
| popsat činnosti na úřadě, v bance |
| vyjmenovat typy škol v Německu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika : přehled, cvičení, testy. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 1995. ISBN 80-85784-12-2.
-
Dusilová, Doris. Nová cvičebnice německé gramatiky. Praha, 2001.
-
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu A2 Kursbuch. Stuttgart, 2020. ISBN 978312607164.
-
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu A2 Übungsbuch. Stuttgart, 2020. ISBN 978312607165.
|