|
Vyučující
|
-
Hrušková Helena, PhDr. Mgr.
-
Blažková Blanka, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden: 7. lekce - Veřejná doprava. Nepřímé otázky. 2. týden: 7. lekce - Popis cesty. Předložky místa. 3. týden: 8. lekce - Učení. Zkoušky. Konjunktiv II - "sollte". 4. týden: 8. lekce - Prezentace. Tázací zájmeno "was für ein?" 5. týden: 9. lekce - Druhy sportů. Věty s "deshalb, trotzdem" 6. týden: 9. lekce - Vyjadřování nadšení, naděje, zklamání. Slovesa s dativem, akusativem 7. týden: 10. lekce - Bydlení. Předložky se 3. a 4. pádem. 8. týden: 10. lekce - Inzeráty k tématu bydlení, stěhování. Vedlejší věty s "als", "wenn". 9. týden: 11. lekce - Volný čas. Konjunktiv II - "hätte, wäre, würde+infinitiv". 10. týden: 11. lekce - Přání, plány, rady. Slovesné předložkové vazby. Zájmenná příslovcey. 11. týden: 12. lekce - Zábava - festivaly. Zájmena "man, jemand, niemand". 11. týden: 12. lekce - Umění - hudba, malování. Vztažné věty, vztažná zájmena. 13. týden: Opakování. Zápočtový test.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Studium textů
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 12 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišovat stupňování přídavných jmen a příslovcí |
| rozlišovat tvary přivlastňovacách zájmen |
| rozlišovat časování modálních sloves v přítomném čase a préteritu |
| rozlišovat tvary konjunktivu pomocných sloves "ich hätte", "ich wäre" |
| vyjmenovat pravidla pro skladbu vedlejších vět po spojkách "wenn", "weil", "dass" |
| rozlišovat přímý a nepřímý pořádek slov ve větě |
| rozlišit tvary slovesa "werden" |
| rozlišovat genitiv podstatných jmen |
| rozlišovat zvratná slovesa |
| rozlišovat Konjunktiv II. "könnte" |
| rozlišovat adjektiva po členu určitém a neurčitém |
| Odborné dovednosti |
|---|
| popřát k významným životním jubileím |
| reagovat na pozvání k různým příležitostem |
| představit sebe a členy rodiny |
| vyjadřovat své pocity, názory, porozumění, přání, plány |
| představit svůj studijní obor, fakultu, univerzitu, budoucí povolání |
| popsat byt a zařízení bytu, jeho okolí |
| popsat dopravní prostředky a jejich užití v běžném životě |
| analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, módy, bydlení, stravování, cestování prostředky hromadné dopravy |
| popsat aktivity ve volném čase |
| vyjmenovat druhy médií |
| popsat činnosti na úřadě, v bance |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišovat nepřímé otázky |
| rozlišovat slovesa s předložkovými vazbami |
| rozlišovat větnou stavbu vedlejších vět s "als", "wenn" |
| vyjmenovat předložky místa |
| rozlišovat tázací zájmena "was für ein?" |
| rozlišit slovosled ve větě s "deshalb, trotzdem" |
| rozlišovat vztažné věty a vztažná zájmena |
| rozlišovat Konjunktiv II - "hätte, wäre, würde+infinitiv" |
| rozlišovat zájmena "man, jemand, niemand" |
| Odborné dovednosti |
|---|
| popsat volnočasové aktivity |
| vyprávět o práci, zaměstnání, pracovních nabídkách |
| vyjádřit svůj postoj k médiím |
| jednoduše vyjádřit svůj názor, nadšení, zklamání |
| shrnout informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, politiky, médií, módy |
| vyhledat podstatné informace v krátkém textu z oblasti osobního a pracovního života, módy, politiky, médií |
| napsat krátkou esej na probírané téma |
| vyjádřit svůj postoj k umění |
| popsat jednoduše možnosti bydlení |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika : přehled, cvičení, testy. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 1995. ISBN 80-85784-12-2.
-
Dusilová, Doris. Nová cvičebnice německé gramatiky. Praha, 2001.
-
Lehmke Ch. Berliner Platz 2 Neu.
-
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu A2 Kursbuch. Stuttgart, 2020. ISBN 978312607164.
-
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu A2 Übungsbuch. Stuttgart, 2020. ISBN 978312607165.
|