|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / AES1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
AES1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Angličtina pro Evropská studia 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
41 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvíjet schopnost studentů porozumět širokému spektru původních textů vztahujících se k současné Evropě, se speciálním zaměřením na Evropskou unii, její historii, instituce a současné výzvy. Předmět je určen studentům bakalářského programu Mezinárodní vztahy-teritoriální studia a je vyučován v angličtině. Je zaměřen na metody četby odborných textů, jejich vysvětlení, pochopení i využití v praxi. Semináře jsou věnovány analýze textů a budování odborné slovní zásoby v angličtině. Zároveň je rozvíjena schopnost studentů diskutovat na různá témata související s Evropou a Evropskou unií. Studenti jsou vedeni i k přípravě prezentací na relevantní témata s využitím multimediální techniky.
|
Požadavky na studenta
|
Prezentace na zadané téma.
Vypracování úkolů.
Písemný test.
|
Obsah
|
- Úvod do evropských studií
- Dějiny Evropy po roce 1945
- Evropská integrace - historie a současnost
- Základní instituce EU
- Ekonomika EU
- Role EU v mezinárodních vztazích
- Politika EU v oblasti životního prostředí
- Země střední a východní Evropy v rámci EU
- EU a migrace
- Současná Evropa - výzvy a perspektivy I
- Současná Evropa - výzvy a perspektivy II
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-61403-1.
-
Základní:
Whittaker, Paul; Whittaker, Jarmila. English for Europe. Olomouc : inStep, 2002. ISBN 80-238-9259-2.
-
Doporučená:
Judt, Tony. A History of Europe since 1945. New York, London: Vintage, 2010. Routledge, 2001. ISBN 9780099542032.
-
Doporučená:
Outwaithe, William. Brexit: Sociological Responses. London: Anthem Press, 2017. ISBN 10 1783086459.
-
Doporučená:
Olsen, Jonathan; McCormick, John. The European Union. London, New York, 2016. ISBN 978-0813349848.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
17
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat anglický jazyk na úrovni B1 podle SERR |
vysvětlit základní fakta z oblasti dějin Evropy 2. poloviny 20. století |
identifikovat klíčové osobnosti novodobého evropského politického a společenského dění |
na základní úrovni analyzovat aktuální politické a společenské dění v Evropě |
pojmenovat některé z anglickojazyčných zdrojů informací o EU či Evropě obecně |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat základní anglické odborné pojmosloví týkající se evropských studií |
identifikovat hlavní myšlenky odborných anglických textů zaměřených na historii či současnost Evropy a EU |
adekvátně tyto texty sumarizovat |
aktivně se zapojovat do diskuse na dané téma |
na základní úrovni vysvětlit své názorové stanovisko týkající se daného textu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
používat anglický jazyk na úrovni B2 podle SERR |
uvést do souvislosti dané politické a společenské události týkající se současné Evropy |
v anglickém jazyce charakterizovat hlavní instituce EU |
v anglickém jazyce popsat hlavní výzvy současné Evropy |
na konkrétním příkladu vysvětlit vztah mezi jazykem a sdělovaným obsahem |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aktivně používat odborné pojmosloví z oblasti EU |
adekvátně interpretovat autentické texty z oblasti EU a současného vývoje Evropy |
na základě porozumění danému textu charakterizovat jeho hlavní znaky |
prezentovat zvolené téma z dané oblasti (viz obsah) |
na základě získaných znalostí vyprodukovat odborný písemný projev a v něm adekvátně zhodnotit zadané téma |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|