|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBS / IP4Y
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBS
/
IP4Y
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ivrit pro pokročilé 4
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Tento kurz je určen primárně pro studenty navazujícího magisterského studia a navazuje na kurz Ivrit pro pokročilé 2. Jedná se o závěrečný kurz hebrejského jazyka v rámci studia na Katedře blízkovýchodních studií. Jeho absolvent by měl být podle izraelského systému přibližně na úrovni "gimel". Z hlediska gramatiky se kurz zaměřuje na výklad základů slovesných tvarů pasivních konjugací huf'al a pu'al, čímž bude zakončen výklad základů slovesného systému a absolventi kurzu se pak již ve svém samostudiu, praxi, nebo studiu v zahraničí mohou zaměřit už jen na výjimky a slabá slovesa. Znalosti literárního stylu budou prohloubeny procvičováním zájmenných sufixů a jejich využitím v tzv. zdvojeném smichutu. Každý student tohoto kurzu si připraví prezentaci své diplomové práce v hebrejštině s cílem posílit schopnost delšího samostatného projevu. Tuto prezentaci pak rovněž dodá i v písemné podobě, napsané na počítači, opět s cílem posílit jistotu a rychlost používání hebrejské klávesnice. Hodiny budou proloženy projekcí izraelského televizního zpravodajství, případně filmovou projekcí a studentům bude ukázáno, jak využít multimediální obsah ke zdokonalení porozumění a výslovnosti a udržení si úrovně jazyka i po skončení studia. Předmět je určen pro studenty navazujícího magisterského oboru.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné testy, samostatná práce studentů, prezentace
|
Obsah
|
Procvičování pasivních slovesných tvarů konjugací nif'al, huf'al a pu'al. Zájmenné sufixy podstatných jmen a jejich úloha ve větě. Zdvojování smichutu v písemném projevu. V rámci konverzace - četba, náslech a diskuze o aktuálních zprávách v izraelských médiích. Samostatná prezentace tématu a závěrů vlastní diplomové práce v písemné i ústní formě. Diskuze se studenty o jejich výzkumu a plánech po skončení studia. Tématické "hodiny na přání", zaměřené na prohloubení slovní zásoby v oblasti, kterou si studenti sami zvolí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Kurz naleznete také na Courseware ZČU.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Coffin, Edna Amir. Encounters in modern Hebrew. Level 1. Ann Arbor : University of Michigan Press, 1992. ISBN 0-472-08221-3.
-
Základní:
Rothblum, Lois; Bergman, Bella; Band, Ora. Hebrew : a language course = ['lvrit]. Primer. Springfield : Behrman House, 1987. ISBN 0-87441-463-6.
-
Základní:
Raizen, Esther. Modern Hebrew for beginners : a multimedia program for students at the beginning and intermediate levels. Austin : University of Texas Press, 2000. ISBN 978-0-292-77104-8.
-
Základní:
Edna, Lauden; Weinbach, Liora. Multi dictionary Hebrew-Hebrew-English English-Hebrew : bilingual learners dictionary. Tel Aviv : [AD], 2003. ISBN 965-390-003-X.
-
Základní:
Bolozky, Shmuel. 501 Hebrew verbs : fully conjugated in all tenses in a new, easy-to-learn format, alphabetically arranged by root. Hauppauge : Barron's Educational Series, 2008. ISBN 978-0-7641-3748-8.
-
Doporučená:
Chajat, Šlomit, Jisraeli Sara, Kobliner, Hila. Ivrit min ha-hatchala, chelek alef.. Jerušalajim: Akademon, 2000.
-
Doporučená:
Keidar, Nira. netiot HaPoal + Targilim. Academon, 1994.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
16
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- disponovat odbornými znalostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Ivrit pro pokročilé 1 (KBS/IP1Y), Ivrit pro pokročilé 2 (KBS/IP2Y) a Ivrit pro pokročilé 3 (KBS/IP3Y) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- disponovat odbornými dovednostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Ivrit pro pokročilé 1 (KBS/IP1Y), Ivrit pro pokročilé 2 (KBS/IP2Y) a Ivrit pro pokročilé 3 (KBS/IP3Y)
- plánovat samostatně vlastní studium a učení
- využívat efektivně moderní informační technologie pro každodenní komunikaci nebo plnění pracovních úkolů |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- disponovat rozšířenou slovní zásobou
- ovládat základní pravidla celého slovesného systému moderní hebrejštiny s výjimkou vybraných slabých sloves v pasivních tvarech
- určit pravidla pro připojování zájmenných sufixů ke kterémukoliv podstatnému jménu a pro vytváření vztažných zájmen od kterékoliv předložky či spojky
- určit "zdvojený smichut" a pravidla jeho použití |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- přednést krátký připravený samostatný projev o tématu svého zájmu v hebrejštině
- využívat aktivně pasivních sloves v písemném projevu
- využívat zájmenných sufixů a zdvojení smichutu
- udržovat a dále prohlubovat úroveň svých znalostí hebrejštiny i po skončení studia a mít k tomu potřebné nástroje a dovednosti
- používat aktivně hebrejštinu v e-mailové komunikaci
- čerpat a zpracovávat informace z médií v hebrejském jazyce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|