|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / VLF2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
VLF2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vybrané francouzské literární texty 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
12 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Prostřednictvím rozboru vybraných literárních textů umožnit studentům orientovat se v hlavních směrech a tendencích francouzské literatury od druhé poloviny 20. století (existencialismus, nový román) po současnost.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování seminární práce. Splnění písemného testu.
|
Obsah
|
1. týden
Albert Camus - L'étranger
2. týden
Jean-Paul Sartre - La Nausée,
3. týden
Jean-Paul Sartre - Huit clos
4. týden
Nathalie Sarraute Pour un oui ou pour un non. Michel Butor La modification
5. týden
Marguerite Duras L'amour
6. týden
Raymond Queneau - Exercices de style
7. týden
Michel Fournier Vendredi ou les limbes du pacifique
8. týden
George Simenon Maigret et son mort
9. týden
Jean-Marie Gustave Le Clézio Désert
10. týden
George Perec La vie mode d'emploi
11. týden
Michel Houellebecq - Le sens du combat, Soumission
12. týden
Milan Kundera La lenteur
13. týden
Récapitulation
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Šrámek, Jiří. Dějiny francouzské literatury v kostce. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 80-7198-240-7.
-
Základní:
Doležalová, Pavla. Slovník francouzsky píšících spisovatelů : Francie, Belgie, Lucembursko, Švýcarsko, Kanada, Maghreb a severní Afrika, "Černá" Afrika, Libanon, Oblast Indického a Tichého oceánu. Praha : Libri, 2002. ISBN 80-7277-130-2.
-
Rozšiřující:
GERBER, A. Ďáblův sad (Le verger du diable, Grasset, Paris 1989). Aurora, Praha, 2000.
-
Rozšiřující:
HOULLEBECQ, M. Elementární částice. Mladá fronta, Praha, 1998.
-
Rozšiřující:
MAKINE, A. Francouzský testament (Le testament français, Gallimard, Paris 1995. Paseka, 2002.
-
Rozšiřující:
ECHENOZ, J. Jdu. (Je m´en vais, Les éditions du minuit, Paris 1999). Jitro, Praha, 2003.
-
Rozšiřující:
PEREC, G. Kabinet sběratele (Un cabinet d'amateur, Flammarion, Paris 1979). Paseka, 2001.
-
Rozšiřující:
TOURNIER, M. Král duchů (Le roi des aulnes, Flammarion, Paris 1970). Academia, Praha, 2000.
-
Rozšiřující:
SARRAZIN, A. Kriminálnice (La traversiere, Gallimard, Paris 1966). Maťa, 1997.
-
Rozšiřující:
ERNAUX, A. Místo (La Place, Gallimard, Paris 1983). Ewa, Praha, 1995.
-
Rozšiřující:
GERMAIN, S. Nesmírné rozlohy, (Immensités, 1993).
-
Rozšiřující:
Kundera, Milan. Nesmrtelnost. Brno : Atlantis, 1993. ISBN 80-7108-066-7.
-
Rozšiřující:
KUNDERA, M. Nesnesitelná lehkost bytí L'insoutenable légereté de l'etre, Gallimard, Paris 1987).
-
Rozšiřující:
Rochefort, Christiane. Odpočinek válečníka. Praha : Československý spisovatel, 1971.
-
Rozšiřující:
GERMAIN, S. Plačka pražských ulic (La pleurante des rues de Prague, 1992).
-
Rozšiřující:
FERNANDEZ, D. Porporino aneb Tajnosti neapolské (Porporino ou les mysteres de Naples, Gallimard, Paris 1974). Mladá fronta, Praha, 1994.
-
Rozšiřující:
FERNANDEZ, D. Poslední z rodu Medicejských (Le dernier des Médicis, Gallimard, Paris 1993). Orbis, Praha, 1994.
-
Rozšiřující:
GUIBERT, H. Příteli, který mi nezachránil život A l'ami qui ne m'a pas sauvé la vie, Gallimard, Paris 1990). Tichá Byzanc, Praha, 1997.
-
Rozšiřující:
HOUELLEBECQ, M. Rozšíření bitevního pole (Extension du domaine de la lutte, Flammarion, Paris 1997. Mladá Fronta, Praha, 2004.
-
Rozšiřující:
SABATIER, R. Švédské zápalky (Les allumettes suédoises, Ed. Albin Michel, Paris 1969). Mladá fronta, Praha, 1979.
-
Rozšiřující:
Modiano, Patrick. Ulice temných krámků. Praha : MF, 1983.
-
Rozšiřující:
QUINARD, P. Všechna jitra světa (Tous les matins du monde, Gallimard, Paris 1991). Odeon, Praha, 1998.
-
Rozšiřující:
PEREC, G. Život návod k použití (La vie mode d'emploi, Flammarion, Paris 1978). Mladá fronta, 1998.
-
Doporučená:
Francouzská čítanka, Labyrint revue Gutenberg. Praha, 2004.
-
Doporučená:
MAULPOIX, J.-M. Histoire de la littérature francaise XXe (1950/1990). Hatier, Paris, 1991.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
32
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR
orientovat se v historickém vývoji Francie
orientovat se v uměleckých směrech
definovat základní pojmy z oblasti literatury |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
porozumět literárnímu textu
sumarizovat hlavní myšlenky úryvku literárního textu
používat efektivně slovník
vyhledat informaci v textu
diskutovat na dané téma |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Disponovat přehledem o francouzské literatuře od druhé poloviny 20. století po současnost.
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR
definovat základní pojem nový román
definovat základní pojmy modernismus,postmodernismus |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
interpretovat úryvky z děl významných francouzských spisovatelů v historických souvislostech
interpretovat úryvky z děl v kontextu vývoje francouzské literatury
orientovat se v jednotlivých historických obdobích francouzské literatury
analyzovat literární text
představit zástupce jednotlivých literárních směrů
definovat základní literární pojmy vztahující se k francouzské literatuře 20. století
představit významné osobnosti francouzské literatury druhé poloviny 20. století a současnosti.
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|