|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKE / THR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKE
/
THR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Termodynamika jaderného reaktoru
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KKE/JTH
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s teoretickými základy sdílení tepla a s praktickými metodami řešení základních technických úloh stacionárního a nestacionárního vedení tepla, konvektivního přenosu tepla a sálání, se zaměřením na aplikace v jaderné energetice.
|
Požadavky na studenta
|
Napsání zápočtového testu a ústní zkouška.
|
Obsah
|
1.Týden: Odvození základních rovnic proudění a sdílení tepla. 2.Týden: Základní úlohy stacionárního vedení tepla s vnitřním zdrojem tepla. 3.Týden: Nestacionární vedení tepla, analytické řešení. Vliv Biotova čísla. 4.Týden: Numerické řešení vedení tepla. 5.Týden: Sdílení tepla v mezních vrstvách, v trubkách a v kanálech. 6.Týden: Sdílení tepla v okolí distančních mřížek. 7.Týden: Sdílení tepla při kondenzaci a při varu, první a druhá krize varu. 8.Týden: Sdílení tepla sáláním-specielní případy. 9.Týden: Vývin tepla v aktivní zóně reaktoru, tepelný výpočet aktivní zóny. 10.Týden: Krize sdílení tepla v reaktoru. 11.Týden: Teorie horkého kanálu. 12.Týden: Maximálně přípustný tepelný výkon reaktoru. 13.Týden: Základy tepelného výpočtu výměníků tepla. Témata cvičení: 1.Týden: Základní druhy sdílení tepla. 2.Týden: Rovnice vedení tepla ve válcových souřadnicích 3.Týden: Příklady na stacionární vedení tepla v jednoduchých tělesech 4.Týden: Příklady na stacionární vedení tepla v jednoduchých tělesech-pokračování 5.Týden: Stacionární vedení tepla v žebrech-optimalizace tvaru 6.Týden: Stacionární vedení tepla-numerické řešení 7.Týden: Příklady na nestacionární vedení tepla v jednoduchých tělesech 8.Týden: Nestacionární vedení tepla-numerické řešení 9.Týden: Sdílení tepla v mezních vrstvách-vliv Prandtlova čísla 10.Týden: Příklady na konvektivní sdílení tepla-přirozená konvekce 11.Týden: Příklady na konvektivní sdílení tepla-nucená konvekce 12.Týden: Příklady na kombinované sdílení tepla (konvekce, var, kondenzace, sálání,...) 13.Týden: Rozložení teploty po výšce palivového článku-příklad
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. Petr Eret, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Doc. Ing. Petr Eret, Ph.D. (100%),
Prof. Ing. Radim Mareš, CSc. (100%),
-
Cvičící:
Doc. Ing. Petr Eret, Ph.D. (100%),
Prof. Ing. Radim Mareš, CSc. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
úspěšně složit 2 zkoušky z matematiky na FST, FAV, FEL nebo na jiné technické univerzitě |
zvládnout látku z mechaniky a termodynamiky v rámci zkoušky ze základů fyziky na FST, FAV, FEL nebo na jiné technické univerzitě |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
řešit matematické úlohy na úrovni 2 zkoušek z matematiky na FST, FAV, FEL nebo na jiné technické univerzitě |
řešit úlohy z mechaniky a termodynamiky na úrovni zkoušky ze základů fyziky na FST, FAV, FEL nebo na jiné technické univerzitě |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyložit srozumitelně a přesvědčivě odborníkům i laiků základní zákony termodynamiky a sdílení tepla v jaderném reaktoru |
popsat a vysvětlit tepelné procesy s ohledem na konstrukční uspořádání palivového článku reaktoru |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
řešit jednodušší i složitější úlohy přenosu tepla v aktivní zóně jaderného reaktoru |
používat znalosti k termodynamické analýze tepelných procesů v palivovém článku reaktoru |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
řešit úlohy z termodynamiky a sílení tepla v jaderném reaktoru |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
|
|
|
|