|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / OTF1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
OTF1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborný text ve francouzštině 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání dovednosti četby s porozuměním různých typů francouzských odborných textů z oblasti bankovnictví a ekonomiky. Dílčím cílem je pak rozvíjení znalostí odborné slovní zásoby a gramatických struktur typických pro tyto odborné texty a příprava resumé.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění průběžného a závěrečného testu.
|
Obsah
|
1.týden
Úvodní hodina.
Téma: Qu'est-ce que l'économie. Économie, science des choix.
2.týden
Téma: Notion du circuit économique.
3.týden
Téma: Travailler sur le texte l'économie de marché.
4.týden
Téma: Marché du travail, population active
5.týden
Téma: Chômage et politique de l'emploi. Průběžný test.
6. týden
Téma: Travailler sur le texte assurance dans les états membres de l'UE.
7.týden
Téma: Entreprises, types d'entreprises.
8.týden
Téma: La création d'entreprise.
9.týden
Téma: Travailler sur le texte la pépiniere d'entreprises.
10.týden
Téma: La banque le rôle de la banque.
11.týden
Téma: Le systeme bancaire français.
12.týden
Téma: Les placements, les crédits, les effets de commerce.
13.týden
Zápočet viz Požadavky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Jean-Luc Penfornis. Affaires.com. Paris : CLE International, 2012.
-
Základní:
Hachette, Le Robert. Dvojjazyčné slovníky (česko-francouzský a francouzsko-český), výkladový francouzský slovník.
-
Základní:
Janka Priesolová, Zora Kidlesová. Francouzština v hospodářství. Ekopress, 2010.
-
Základní:
Jana Kozmová, Pierre Brouland. Francouzština v podnikové a obchodní praxi. Ekopress, 2010.
-
Doporučená:
Autentické texty s ekonomickou tematikou z denního tisku, z odborných časopisů, brožur..
-
Doporučená:
Sanchez Macagno, Marie-Odile; Corado, Lydie. Faire des affaires en Francais. Vanves : Hachette F.L.E., 1997. ISBN 2-01-1550-807.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR
Orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích francouzského jazyka
Orientovat se v hlavních procesech francouzské slovotvorby
Chápat základní specifika odborného francouzského jazyka zaměřeného na oblast podniku, obchodu a služeb
Orientovat se v oblasti ekonomiky a bankovnictví.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Porozumět obsahu písemných dokumentů z oblasti ekonomiky a bankovnictví
Sumarizovat obsah textu
Vyjádřit se ústně na dané téma
Identifikovat základní morfosyntaktické jevy v textu
Používat účinně slovník
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR
Osvojit si odbornou slovní zásobu z oblasti ekonomiky a bankovnictví
Osvojit si poznatky z oblasti sociálně-ekonomických reálií
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR
Aplikovat účinně jazykové dovednosti při četbě odborného textu
Porozumět odbornému francouzskému textu
Interpretovat hlavní myšlenky odborného francouzskému textu
Užívat odborné slovní zásoby
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Individuální konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|