|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / AES2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
AES2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Angličtina pro Evropská studia 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
43 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvíjet schopnost studentů porozumět širokému spektru původních textů vztahujících se k Evropské unii. Předmět je určen studentům bakalářského programu Mezinárodní vztahy - Teritoriální studia a je vyučován v angličtině. Je zaměřen na metody četby odborných textů, jejich vysvětlení, pochopení i využití v praxi, a to především z hlediska vztahu mezi jazykem a sdělovaným obsahem. Semináře jsou věnovány analýze textů, vycházející z praktického a pragmatického chápání obecného i odborného jazyka. Zvláštní pozornost je věnována formální i pojmové analýze terminologických pojmenování a ekvivalentním vyjádřením v rodném jazyce. Studenti jsou rovněž vedeni k přípravě prezentací na relevantní témata.
|
Požadavky na studenta
|
Prezentace na zadané téma. Písemný test a ústní pohovor.
|
Obsah
|
- Kultura v Evropské unii - úvod; hlavní cíle v oblasti kulturní politiky - Jazyková politika EU - Úloha odpovědných institucí EU - Evropské kulturní dědictví a rozmanitost - Kreativní Evropa - podpora evropské kinematografie a umění I. - Kreativní Evropa - podpora evropské kinematografie a umění II. - Kultura a média - Hlavní evropská města kultury - Programy EU na podporu vzdělávání, kultury, podnikání a výzkumu - Kulturní činnosti v České republice podporované EU I. - Kulturní aktivity v České republice podporované EU II.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Whittaker, Paul; Whittaker, Jarmila. English for Europe. Olomouc : inStep, 2002. ISBN 80-238-9259-2.
-
Základní:
Macionis, John J.; Benokraitis, Nijole V. Seeing ourselves : classic, contemporary, and cross-cultural readings in sociology. Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall, 2006. ISBN 0-13-220491-6.
-
Doporučená:
Jakubowski, Andrzej. Cultural Heritage in the European Union. Brill/Nijhoff, 2019. ISBN 978-9004365339.
-
Doporučená:
Duncan, Simon; Pfau-Effinger, Birgit. Gender, Economy and Culture in the European Union. New York, London: Routledge, 2001. ISBN 978-0415239110.
-
Doporučená:
Olsen, Jonathan; McCormick, John. The European Union. London, New York, 2016. ISBN 978-0813349848.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
38
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat anglický jazyk na úrovni B2 podle SERR |
částečně se orientovat v evropských uměleckých směrech a proudech |
vysvětlit klíčová fakta z evropského kulturního vývoje ve 20. století |
analyzovat aktuální kulturní dění v Evropě |
znát významné osobnosti z kulturní a společenské oblasti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat základní odborné pojmosloví |
rozumět hlavním myšlenkám odborných anglických textů zaměřených na dějiny a vývoj evropské kultury |
adekvátně tyto texty sumarizovat |
aktivně se zapojovat do diskuse na dané téma |
na základní úrovni vysvětlit své názorové stanovisko týkající se daného textu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
používat anglický jazyk na úrovni B2+/C1 podle SERR |
uvést do souvislosti dané kulturněhistorické události |
na konkrétním příkladu vysvětlit vztah současné kultury a společnosti |
na konkrétním příkladu vysvětlit vztah mezi jedincem a kulturou |
na konkrétním příkladu vysvětlit vztah mezi jazykem a sdělovaným obsahem |
charakterizovat metody četby odborných textů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aktivně používat odborné pojmosloví |
adekvátně interpretovat autentické texty z dané oblasti |
na základě porozumění danému textu charakterizovat jeho hlavní znaky |
prezentovat zvolené téma z dané oblasti (viz obsah) |
na základě získaných znalostí vyprodukovat odborný písemný projev a v něm adekvátně zhodnotit zadané téma |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Test, |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
|
|
|
|