|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / CTJA1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
CTJA1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Četba literárních textů v angličtině 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAJ/ČTJA1
|
Vyloučené předměty
|
KAJ/ČTJA1
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je seznámit studenty s nejznámějšími spisovateli, jejich díly, literárními hnutími a hlavními žánry, které dominovaly americké literatuře v průběhu staletí. Předmět je vyučován v angličtině. Seminář je zaměřen na čtení a interpretaci vybraných textů za účelem zdokonalení jazykových dovedností studentů (tj. zejména dovednost porozumění čtenému textu a různé interpretační strategie), rozšiřování jejich slovní zásoby a získaní základních znalostí o americké literatuře.
|
Požadavky na studenta
|
Pro absolvování předmětu se požaduje plnění zadávaných úkolů a splnění závěrečného testu (min. 75 %)
|
Obsah
|
1. týden: Koloniální a rané americké období, osvícenství
2. týden: Vznik národní literatury, romantismus
3. týden: Pozdní romantismus - transcendentalismus
4. týden: Americký realismus a naturalismus
5. týden: Americká poezie 2. poloviny 19. století
6. týden: Realistická beletrie začátku 20. století
7. týden: Ztracená generace, 'Jazz Age', americký modernismus
8. týden: Americká beletrie 30. let, jižanská literatura
9. týden: 40. a 50. léta, americká židovská literatura
10:. týden 60. a 70. léta, afroamerická literatura
11. týden: Americké drama, postmodernismus
12. týden: Závěrečný test
13. týden: Zápočet
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Brendlová, Světla; Novy, Jan Lindsey. Literatura anglicky mluvících zemí = A survey of literature in English-speaking countries. Plzeň : Fraus, 1998. ISBN 80-85784-31-9.
-
Základní:
Čaňková, Michaela. Open channels : a course of 20th century british literature. Voznice : LEDA, 1997. ISBN 80-85927-33-0.
-
Základní:
Macionis, John J.; Benokraitis, Nijole V. Seeing ourselves : classic, contemporary, and cross-cultural readings in sociology. Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall, 2006. ISBN 0-13-220491-6.
-
Rozšiřující:
Cuddon, J. A. A dictionary of literary terms. London : Penguin Books, 1982. ISBN 0-14-051112-1.
-
Rozšiřující:
High, Peter B. An Outline of American Literature. Harlow : Longman, 1986. ISBN 0-582-74502-0.
-
Rozšiřující:
Macmillan Readers
-
Rozšiřující:
Ruland, Richard; Bradbury, Malcolm. Od puritanismu k postmodernismu : dějiny americké literatury. London: Penguin, 1991.
-
Rozšiřující:
Penguin Classics - excerpts
-
Doporučená:
Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 1999. ISBN 0-521-49868-6.
-
Doporučená:
Murphy, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53762-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
14
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
28
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat anglický jazyk na úrovni B2 podle SERR |
identifikovat klíčové literární směry a proudy |
vysvětlit klíčová fakta z kulturního vývoje USA v 19. století |
popsat významné milníky kulturního vývoje USA ve 20. století |
prokázat znalost aktuálního kulturního dění v USA |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
číst s porozuměním literární texty |
identifikovat hlavní myšlenky daných literárních děl |
adekvátně sumarizovat literární texty |
aktivně se zapojovat do diskuse na dané téma |
na základní úrovni vysvětlit své názorové stanovisko týkající se daného literárního textu. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
uvést do souvislosti literární vývoj v USA s významnými kulturněhistorickými událostmi |
vymezit a popsat signifikantní rysy literárního, kulturního a společenského vývoje na území USA v 19. a 20. století |
vymezit chronologická a intelektuální specifika vzniku amerického románu |
charakterizovat regionalismus, realismus a naturalismus a popsat jejich odlišnosti |
identifikovat vývojové linie a koncepce americké poezie a dramatu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aktivně používat odborné literárněvědné pojmosloví |
samostatně klasifikovat literární druhy a literární žánry |
adekvátně interpretovat dané literární texty americké provenience |
demonstrovat znalost daného literárního žánru prostřednictvím analýzy zvoleného literárního textu |
na základě znalosti daného literárního směru charakterizovat jeho hlavní rysy a představitele |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
|
|
|
|