|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / JCAJ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
JCAJ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Jazyková cvičení v angličtině
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
77 / -
|
0 / -
|
5 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu vyučovaného rodilým mluvčím je prohloubení komunikačních dovedností v anglickém jazyce s přihlédnutím k situacím, ke kterým typicky dochází v komerční praxi. Studenti zdokonalují svou mluvenou angličtinu prostřednictvím prezentací, skupinových i párových diskusí i krátkých mluvních cvičení na improvizovaná témata. Kromě gramatiky (správného užití časů, modálních sloves, slovesných vazeb atd.) je procvičována i frazeologie umožňující efektivní komunikaci. Studenti se učí vyjadřovat a obhajovat vlastní stanovisko, vést dialog, používat různé zdvořilostní strategie. Předmět je doplněn poslechovými aktivitami a videomateriálem. Po absolvování kurzu student účinněji komunikuje v široké šále situací, jejichž povaze cíleně přizpůsobuje volené jazykové prostředky.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění průběžného a závěrečného testu, odevzdání úkolů a prezentace. Doporučena aktivní účast na seminářích.
|
Obsah
|
1. týden
Představení kurzu. Požadavky a cíle kurzu. Představení řeči a vystoupení na veřejnosti.
2. týden
Jak zvládat trému před vystoupením.
Cvičení na zdokonalení gramatiky, plynulého vyjadřování, slovní zásoby
3. týden
Struktura prezentace
Cvičení na zdokonalení gramatiky, plynulého vyjadřování, slovní zásoby
4. týden
Funkce spojek v referátu
Cvičení na zdokonalení gramatiky, plynulého vyjadřování, slovní zásoby
5. týden
Praktické faktory prezentací, co máme vzít v úvahu
Cvičení na zdokonalení gramatiky, plynulého vyjadřování, slovní zásoby
6. týden
Tvorba konceptu referátu
Cvičení na zdokonalení gramatiky, plynulého vyjadřování, slovní zásoby
7. týden
Potvrzení časového harmonogramu a témat studentských prezentací
Cvičení na zdokonalení gramatiky, plynulého vyjadřování, slovní zásoby
8. týden
Prezentace
9. týden
Prezentace
10. týden
Prezentace
11. týden
Prezentace
12. týden
Prezentace
13. týden
Hodnocení kurzu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hewings, Martin. Advanced Grammar in Use. 2015.
-
Základní:
Vince, Michael. Advanced langugage practice : English grammar and vocabulary : with key. Oxford : Macmillan, 2009. ISBN 978-0-2307-2703-8.
-
Základní:
Roth, Eric H. Compelling Conversations : Questions and Quotations on Timeless Topics- An Engaging ESL Textbook for Advanced Students. Los Angeles: Chimayo Press, 2008.
-
Základní:
McCarthy, Michael, O´Dell, Felicity. English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press, 2017.
-
Základní:
Barett, Grant. Perfect English Grammar: The Indispensable Guide to Excellent Writing and Speaking. Berkeley: Zephyros Press, 2016.
-
Základní:
Powell, Mark. Presenting in English. How to Give Successful Presentations. Andover: Cengage ELT, 2017.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
16
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
3
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
7
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat anglický jazyk na úrovni B1 dle SERR |
disponovat dostatečně širokou a pestrou slovní zásobou v souladu s referenční úrovní B1 dle SERR |
adekvátně používat základní slovesné časy v angličtině (přítomný, minulý, budoucí, předpřítomný) |
na základní úrovni se orientovat v užití formálních a neformálních výrazů v angličtině |
používat běžnou anglickou frazeologii |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
správně interpretovat nejdůležitější body aktuálních a známých témat v novinových článcích |
diskutovat o pocitech, zkušenostech a reakcích |
demonstrovat porozumění běžnému rozhovoru a zapojit se do rozhovoru |
zdůvodnit a obhájit své názory a plány |
napsat souvislý text na běžné téma |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
porozumět a hovořit o tématech zaměřených zejména na komerční praxi |
porozumět smyslu rozhlasových a televizních pořadů |
porozumět textům, které obsahují slovní zásobu odpovídající úrovni B2 podle SERR |
plynule komunikovat |
adekvátně používat diskursní markery s cílem udržet kontakt mezi účastníky komunikace |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
komunikovat plynule a srozumitelně |
aktivně se zapojit do diskuse o tématech zaměřených na komerční praxi |
demonstrovat porozumění rozhlasovým a televizním programům, které se vztahují k aktuálním událostem |
správně interpretovat autentické texty se společensko-ekonomickou tématikou obsahujících slovní zásobu na úrovni B1-B2 dle SERR |
formulovat otázky a argumenty pro následnou diskusi |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|