|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / KO2A
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
KO2A
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Obchodní korespondence v angličtině 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KAJ/OK2A
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Obdobně jako v zimním semestru se KO2 snaží konsolidovat schopnost studentů psát bez obtíží obchodní dopisy. Komunikace v obchodním světě vyžaduje profesionální přístup s použitím odpovídajícího stylu, tónu a slovní zásoby. KO2 upevňuje tyto dovednosti a pomáhá studentům osvojit si a používat takové komunikační schopnosti ve formálním pracovním prostředí. Studenti zlepšují své znalosti gramatiky a odborného lexika pomocí pravidelně prováděných interaktivních činností. Kurz připravuje studenty i na státní závěrečnou zkoušku z obchodní korespondence, která se koná v posledním roce jejich bakalářského studijního programu.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné splnění průběžného a zápočtového testu min. na 70%.
|
Obsah
|
Funkční jazyk a speciální struktury, které si studenti osvojili v předchozím semestru, se dále upevňují pomocí obchodní korespondence, jež je založená na skutečných příkladech z praxe. Zvláštní pozornost se věnuje pochopení drobných významových rozdílů v obchodní komunikaci. Psaní dopisů a emailů se procvičuje v jazykových laboratořích. Důraz se klade na zlepšení písemného vyjadřování studentů a rozvoj specifických dovedností, které jsou potřebné v pracovním prostředí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Ashley, A. A handbook of commercial correspondence. 19 impr. Oxford : Oxford University Press, 1999. ISBN 0-19-457206-4.
-
Základní:
Stanton, A. J.; Wood, L.R. Longman commercial communication : an intermediate in english for commercial correspondence and practice : students' book. Essex : Longman, 1997. ISBN 0-582-85273-0.
-
Doporučená:
Jones, Leo. International Business English = Communication skills in English for business purposes : Video Teacher's Guide. 1. vydání. Cambridge : Cambridge University Press, 1993. ISBN 0-521-42735-5.
-
Doporučená:
Jones, Leo. International Business English Video. 1. vydání. Cambridge : Cambridge University Press, 1992. ISBN 0-521-42732-0.
-
Doporučená:
Wilson, Martin. Writing for business. Essex : Longman, 1999. ISBN 0-17-555686-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat anglický jazyk na úrovni B2 podle SERR |
identifikovat základní morfologické a syntaktické kategorie anglického jazyka |
zhodnotit funkce obchodní korespondence z hlediska informačního, jazykového, dokladového, dokumentačního, formálního a sociálního |
používat normu pro úpravu písemností pro obchodní korespondenci |
kategorizovat písemnosti z hlediska formálního a neformálního zpracování a z hlediska obsahu. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat odborné dovednosti na úrovni B2 podle SERR |
analyzovat anglické písemnosti z oblasti obchodní korespondence |
adekvátně aplikovat znalosti normy úpravy obchodních písemností |
adekvátně používat adresu odesílatele a adresáte, datum, atd. |
odpovídajícím způsobem užívat oslovení a závěrečné pozdravy v obchodních dopisech |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
používat anglický jazyk na úrovni B2+ podle SERR |
charakterizovat sadu písemností tvořící obchodní korespondenci |
popsat písemnosti týkající se plnění a porušení kupní smlouvy |
definovat písemnosti z oblasti provozní a personální agendy |
používat neformální obchodní komunikaci, zejména obchodní emaily |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
na různých typech úkolů prokázat rozšíření a prohloubení úrovně dosažených jazykových dovedností, tj. B2+ podle SERR |
adekvátně aplikovat znalosti normy úpravy obchodních písemností |
zhodnotit danou obchodní písemnost a zaujmout k ní stanovisko |
samostatně vytvářet písemnosti související s plněním a porušením kupní smlouvy, např. dodací list, fakturu, příkaz k úhradě, upomínku, urgenci, odpověď na urgenci, reklamaci apod. |
samostatně vytvářet písemnosti související s provozní agendou, např. pozvánku, zápis z porady, oběžník apod. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|