|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / LRA2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
LRA2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Lingvistický rozbor anglického jazyka 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Lingvistický rozbor současného anglického jazyka 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
87 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět se opírá o základní znalosti jednotlivých jazykových rovin a směřuje k jejich dalšímu prohlubování a usouvztažňování. Cílem předmětu je rozšířit znalosti odborné jazykové terminologie se zvláštním zřetelem na vybrané oblasti lexikologie anglického jazyka. Pozornost je zaměřena zvláště na základní pravidla slovotvorby a také na idiomatiku a frazeologii. Budou dále rozvíjeny znalosti významových vztahů mezi lexikálními jednotkami a dovednosti kategorizovat lexikální jednotky z hlediska slohového rozvrstvení. Pozornost bude věnována také odlišnostem ve slovní zásobě mezi britskou a americkou angličtinou. Teoretický nabyté znalosti lexikální sémantiky a frazeologie budou provázány s praktickým užitím jazyka v komunikativních situacích v komerční sféře.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění průběžného a závěrečného testu, závěrečná zkouška. Seminární práce. Doporučena aktivní účast na semináři.
|
Obsah
|
Rámcová témata:
anglická slovotvorba (derivace, skládání, konverze, přejímání atd.)
idiomatika a frazeologie
významové vztahy mezi lexikálními jednotkami
komparace britské a americké angličtiny
praktické užití jazyka v komunikativních situacích v komerční sféře
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hewings, Martin. Advanced Grammar in Use. 2015.
-
Základní:
Crystal, David. English as a global language. 2nd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-1-107-61180-1.
-
Základní:
Lipka, Leonhard. English Lexicology.Tubingen: Gunter Narr Verlag, 2002.
-
Základní:
Cruse, Alan. Meaning in language : an introduktion to semanticsnd pragmatics. Oxford : Oxford University Press, 2004. ISBN 0-19-926306-X.
-
Základní:
Dušková, Libuše. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. 4. vyd. Praha : Academia, 2012. ISBN 978-80-200-2211-0.
-
Doporučená:
McCarthy Michael, McCarten Jeanne. Grammar for Business.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
33
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
18
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
14
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat anglický jazyk na úrovni samostatný uživatel B1 v souladu se SERR |
adekvátně definovat jednotlivé jazykové roviny |
ovládat základy typologické klasifikace jazyků |
ovládat základní odbornou slovní zásobu z obchodní oblasti |
orientovat se ve jmenných kategoriích |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
užívat základní odbornou terminologii z oblasti anglické morfosyntaxe |
používat základní odbornou terminologii k teoretickému popisu gramatických jevů |
vysvětlit určenost a počitatelnost v angličtině |
identifikovat zájmena v angličtině |
správně používat anglická příslovce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
identifikovat a správně používat členy v písemném a ústním projevu |
pojmenovat druhy zájmen |
orientovat se v základních druzích předložek |
vysvětlit rozdíly v užití předložek |
definovat jmenné kategorie v angličtině |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
prokázat znalost jmenných kategorií |
specifikovat rozdíly mezi českým a anglickým podstatným jménem |
vysvětlit pravidla užití členů, předložek a zájmen |
aplikovat znalosti jmenných kategorií v písemném a ústním diskurzu |
aplikovat teoretické znalosti v písemném a ústním projevu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|