|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / MS1A
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
MS1A
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Morfosyntax angličtiny 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KAJ/G1A
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je představit studentům základní gramatické struktury, např. slovesné časy, pasivum, kausativ a modální slovesa, a procvičit užívání uvedených struktur v různých komunikativních situacích. Část výuky může být realizována samostatnou řízenou prací studentů, jež bude pravidelně kontrolována. Účast na cvičeních je podle rozhodnutí děkana povinná (viz čl. 7, odst. 8 Studijního a zkušebního řádu FF).
|
Požadavky na studenta
|
Povinná docházka, aktivní účast v hodině, plnění zadaných úkolů, minimální průměrná 70 % úspěšnost v průběžném a závěrečném testu.
|
Obsah
|
1. týden - úvodní informace, opakování
2. týden - Anglické sloveso (definice, klasifikace, slovesné kategorie v angličtině)
3. týden - Přítomné časy (prostý, průběhový)- tvoření, užití
4. týden - Předpřítomný čas (prostý, průběhový)-tvoření, užití
5. týden - Minulé časy-tvoření, užití; Předminulý čas-tvoření, užití
6. týden - Vyjádření budoucího děje v AJ (formy, užití)
7. týden - Vyjádření budoucnosti, průběžný test
8. týden - Modální slovesa (přítomnost a budoucnost)- formy a užití
9. týden - Modální slovesa (děje v minulosti, perfektní infinitiv) - formy a užití
10. týden - pasívum
11.týden - Kauzative
12. týden - Závěrečný test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Veronika Quinn Novotná, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Veronika Quinn Novotná, Ph.D. (100%),
PhDr. Alice Tihelková, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
PhDr. Veronika Quinn Novotná, Ph.D. (100%),
PhDr. Alice Tihelková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Thomson, A. J.; Martinet, A. V. A practical English grammar : exercises 1. Oxford : Oxford University Press, 1986. ISBN 0-19-431349-2.
-
Základní:
Thomson, A. J.; Martinet, A. V. A practical english grammar : exercises 2. Oxford : Oxford University Press, 1986. ISBN 0-19-431350-6.
-
Základní:
A student`s grammar of the English language
(Greenbaum, Sidney; Quirk, Randolph)
-
Základní:
Alexander, L. G. Longman English grammar. London [etc.] : Longman, 1991. ISBN 0-582-55892-1.
-
Základní:
Johansson, S., Leech, G., Condra, S., Finegan, E. Longman grammar of spoken and written English. London: Longman, UK, 2000.
-
Základní:
Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny
(Dušková, Libuše)
-
Doporučená:
LEECH, George; SVARTVIK, Jan. A. Comprehensive Grammar of the English Language. Harlow: Longman, 1989. ISBN 0-582-51734-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
36
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
25
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
získat znalosti odborné terminologie z oblasti anglické morfosyntaxe |
popsat temporální systém určitých slovesných tvarů v angličtině |
definovat morfologické kategorie slovesa v angličtině |
adekvátně používat slovesné časy |
formulovat hlavní typologické rozdíly mezi angličtinou a češtinou se zvláštním zřetelem na temporální systém |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat teoretické poznatky o temporálním systému v angličtině v ústním a písemném projevu |
adekvátně použít odbornou terminologii k základnímu teoretickému popisu gramatických jevů |
adekvátně demonstrovat znalost modálních sloves v písemném a ústním projevu |
interpretovat hlavní rozdíly mezi anglickým a českým temporálním systémem |
zdůvodnit použití jednotlivých slovesných forem a časů v angličtině |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
identifikovat slovesné časy v ústním a písemném projevu |
znát anglický jazyk na úrovni samostatný uživatel B 2 podle SERR |
rozumět morfologickým a syntaktickým zvláštnostem anglických sloves a jmen |
prokázat znalost specifických gramatických pravidel vztahujících se k užití perfektních časů v angličtině |
znát gramatické formy pro vyjádření budoucích dějů v angličtině |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
správně aplikovat slovesné časy v ústním a písemném projevu |
odpovídajícím způsobem aplikovat modální slovesa v písemném a ústním projevu |
vysvětlit termín kauzativ a správně jej používat |
vysvětlit rozdíl mezi aktivem a pasivem |
správně užívat trpného a činného rodu v ústním a písemném projevu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|