|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / PPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
PPA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Písemný projev v anglickém jazyce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
21 / -
|
0 / -
|
5 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V rámci předmětu jsou prohlubovány dovednosti směřující k produkci odborného psaného textu, konkrétně eseje s komerční tématikou. Pozornost bude věnována nejen adekvátním jazykovým prostředkům nýbrž i logickému členění textu a jeho formálním náležitostem. Na úvod kurzu se studenti seznámí se základními charakteristikami odborné angličtiny a konkrétními jazykovými prostředky, které jsou pro její produkci typické. Dále pak bude pozornost věnovaná členění odborného textu; struktuře a řazení odstavců, kohezi a koherenci. Důraz bude kladen i na práci s prameny a literaturou; studenti se naučí správně používat citační a odkazový aparát, parafrázovat zdrojový text a sumarizovat informace. Kromě jazykových a stylistických cvičení bude součástí kurzu analýza autentických esejů a jejich náležitostí. Výstupem kurzu je schopnost studenta písemně se vyjadřovat formou smysluplného odborného textu s vnitřní logikou, který splňuje všechny formální požadavky.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění průběžného a závěrečného testu, odevzdání úkolů. Doporučena aktivní účast na seminářích.
|
Obsah
|
Rámcová témata kurzu:
Obecná versus akademická angličtina
Členění akademického textu
Koheze a koherence
Citační a odkazový aparát
Parafrázování a plagiátorství
Speciální jazykové prostředky v produkci akademického textu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Legg, Miranda. Academic English. Hong Kong: Hong Kong University Press, 2014.
-
Základní:
Jordan, R. R. Academic Writing Course. Study Skills in English. Harlow: Pearson Education Limited, 2004.
-
Základní:
Vince, Michael. Advanced Language Practice. London: Macmillan, 2004.
-
Základní:
Alexander, L. G. Essay and Letter Writing. Longman, 1995.
-
Základní:
Dušková, Libuše. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. 4. vyd. Praha : Academia, 2012. ISBN 978-80-200-2211-0.
-
Základní:
Macpherson, Robin. Základy anglické stylistiky. Praha: Academia, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
13
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
13
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat znalostí anglického jazyka na stupni B2 podle SERR |
orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích angličtiny |
orientovat se ve funkčních stylech a jejich charakteristikách |
identifikovat rozdíly mezi formální a neformální angličtinou |
orientovat se v základní anglické jazykovědné literatuře
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
disponovat odbornými dovednostmi na stupni B2 podle SERR |
porozumět anglickým textům z oblasti humanitních věd na populárně naučné úrovni |
sumarizovat obsah anglického populárně naučného textu a identifikovat jeho hlavní myšlenky |
identifikovat základní morfologické a syntaktické jevy v anglickém textu |
vytvářet koherentní písemné texty v obecném jazyce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
demonstrovat znalosti anglického jazyka na stupni B2+ podle SERR |
rozumět morfosyntaktické charakteristice akademického textu |
charakterizovat slovní zásobu a obraty typické pro akademický text |
analyzovat fenomény koherence a koheze v aplikaci na akademické texty |
identifikovat základní charakteristiky citačního aparátu akademických textů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
disponovat odbornými dovednostmi na stupni B2+ podle SERR |
porozumět náročnějším anglickým akademickým textům z oblasti humanitních věd |
sumarizovat obsah anglického akademického textu a identifikovat jeho hlavní myšlenky |
efektivně do češtiny překládat slovní obraty charakteristické pro akademický styl |
vytvářet kohezní a koherentní akademické texty |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|