|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / ZPP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
ZPP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy projektové práce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Tento předmět si klade za cíl seznámit studenty s vybranými specifiky a úskalími, která s sebou přináší práce na samostatných projektech (např. seminární práce, projekty atd.) v akademickém prostředí.Studenti si osvojí základy vědecké práce a naučí se, jak správně postupovat při práci na projektu. Dále si procvičí kulturu jazykového projevu s důrazem na vytváření odborných písemných projevů v českém a cizím jazyce. Kurz je věnován také základním postupům při zpracování textu, včetně typografickýcha citačních norem, vytváření bibliografických záznamů, práci s obrázky a tabulkami apod. Základním cílem předmětu je však uplatnit teoretické znalosti nabyté v kurzu v praxi, a to v rámci vypracování vlastního semestrálního projektu na vybrané téma.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou pro udělení zápočtu je absolvování všech auto-testů v rámci e-learningu na 75% (min.), vypracování samostatného projektu na vybrané téma v rozsahu 15 normostran a jeho krátká prezentace.
|
Obsah
|
1. Úvodní tutoriál - seznámení s náplní, formou a organizací kurzu; s prací v e-kurzu a představení Moodlu na ZČU. Výběr témat a vedoucích pro individuální závěrečné projekty.
2. Kultura jazykového projevu - základní specifika akademického jazyka (AJ, FJ, NJ, RJ, ČJ). Jazyk vědeckých článků a odborných prací.
3. Metodika práce na projektu - time-management, vytvoření "resource packu" - sběr a analýza materiálu a dat atd.
4. Metody výzkumu - představení nejčastějších výzkumných metod.
5. Práce se zdroji - tištěné a elektronické zdroje.
6. Formální náležitosti projektů - styl, obsah, rozvržení atd.
7. Citační normy, vytváření bibliografických seznamů, autorská práva, licence Creative Commons, plagiátorství atd.
8. Mid-term tutoriál - průběžné hodnocení práce na projektech a dílčích úkolech v rámci e-learningu. Diskuze nad možnými problémy a zlepšeními v rámci kurzu.
9. Práce s textem - typografické normy, základní operace pro úpravy textů v textových editorech.
10. Práce s přílohami a doplňujícími materiály - obrázky, tabulky atd.
11. Metodické pokyny pro tvorbu prezentací. Jak správně prezentovat.
12. Odborná konzultace finální verze projektu.
13. Závěrečný tutoriál - prezentace a zhodnocení jednotlivých projektů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Štěpánek, Libor; Haaff, Janice de. Akademická angličtina = Academic English : průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3577-1.
-
Základní:
Meško, Dušan; Katuščák, Dušan; Findra, Ján. Akademická příručka. Martin : Osveta, 2006. ISBN 80-8063-219-7.
-
Rozšiřující:
Murray, Rowena. How to write a thesis. 1st ed. Buckingham : Open University Press, 2002. ISBN 0-335-20718-9.
-
Rozšiřující:
Šanderová, Jadwiga; Miltová, Alena. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách : několik zásad pro začátečníky. Vyd. 1. Praha : SLON, 2005. ISBN 80-86429-40-7.
-
Rozšiřující:
Linkeová, Ivana. Odborný text ve Wordu. 1. vyd. České Budějovice : Kopp, 2003. ISBN 80-7232-208-7.
-
Doporučená:
Gustavii, Björn. How to write and illustrate a scientific paper. Cambridge ; Cambridge University Press, 2003. ISBN 0-521-53024-5.
-
Doporučená:
Čmejrková, Světla; Daneš, František; Světlá, Jindra. Jak napsat odborný text. Praha : Leda, 1999. ISBN 80-85927-69-1.
-
Doporučená:
Franců, Marie. Microsoft Office - grafy a diagramy : Excel, Word, PowerPoint. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1189-3.
-
Doporučená:
Gibaldi, Joseph. MLA handbook for writers of research papers. 4th ed. New York : The modern language association of America, 1995. ISBN 0-87352-565-5.
-
Doporučená:
Baumruck, Josef. Ročníková práce : přípravná fáze, stylistika, normy. 1. vyd. Plzeň : ZČU, 1996. ISBN 80-7082-243-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
6
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat znalostí anglického jazyka na stupni B2 podle SERR |
orientovat se v základní anglické jazykovědné literatuře a tištěných i internetových slovnících |
rozumět odborným textům a reprodukovat jejich obsah |
orientovat se ve funkčních stylech |
být obeznámen se základními charakteristikami akademického stylu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
disponovat odbornými dovednostmi na stupni B2 podle SERR |
abstrahovat a prezentovat hlavní myšlenky odborných textů |
vytvářet souvislé a přehledné prezentace zvolených témat |
kriticky zkoumat zvolená témata za použití odborné literatury |
vytvářet kohezní a koherentní texty |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti si osvojí základní zásady vědecké práce. Budou schopni samostatně pracovat na vlastních projektech a vytvořit krátký odborný text odpovídající stylistickým, jazykovým i formálním normám |
disponovat znalostí anglického jazyka na stupni B2+ podle SERR |
disponovat přehledem základních postupů vědecké práce |
orientovat se v zásadách projektové práce |
orientovat se v základních postupech zpracování textů |
disponovat prohloubenou znalostí odborné angličtiny |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
disponovat odbornými dovednostmi na stupni B2+ podle SERR |
aplikovat základní postupy projektové práce na vlastní projekty |
aplikovat základní postupy zpracování textů na vlastní odborné texty |
ústně i písemně prezentovat postupy a výsledky svého výzkumu |
ústně i písemně se vyjadřovat angličtinou na akademické úrovni |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|