|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBS / AK8
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBS
/
AK8
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Akkadština 8
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KBS/AKK8
|
Vyloučené předměty
|
KBS/AKK8
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Těžiště výuky bude spočívat především v četbě textů psaných kursivním klínovým písmem. V rámci tohoto předmětu se posluchači seznámí zvláště s písemnými prameny literárního charakteru, zejména s mytologickými a epickými skladbami, případně s texty odborného charakteru. Posluchači rovněž získají základní znalosti o asyrském dialektu akkadského jazyka.
|
Požadavky na studenta
|
Předmět bude zakončen zápočtem ve formě písemného testu.
|
Obsah
|
1) Četba literárních textů - Enúma eliš I
2) Četba literárních textů - Enúma eliš II
3) Četba literárních textů - Epos o Gilgamešovi I
4) Četba literárních textů - Epos o Gilgamešovi II
5) Četba literárních textů - Mýtus o Atram-chasísovi I
6) Četba literárních textů - Mýtus o Atram-chasísovi II
7) Četba literárních textů - Mýtus o Errovi
8) Četba literárních textů - Mýtus o Nergalovi a Ereškigal
9) Četba literárních textů - mudroslovná literatura
10) Četba odborných textů - lexikální seznamy
11) Četba odborných textů - výklad božích znamení, omina
12) Úvod do babylónské gramatické tradice
13) Úvod do asyrštiny; společné a rozdílné rysy babylónského a asyrského dialektu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Nováková, Nea; Pecha, Lukáš; Rahman, Furat. Základy starobabylonštiny. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-997-9.
-
Doporučená:
Black, Jeremy; George, Andrew; Postgate, Nicholas. A Concise Dictionary of Akkadian. Wiesbaden: Harrassowitz Verlag, 2000. ISBN 978-3-447-04264-2.
-
Doporučená:
Huehnergard, John. A Grammar of Akkadian (Harvard Semitic Studies, 45). Winona Lake, Indiana: Eisenbrauns, 2011. ISBN 978-1-57506-941-8.
-
Doporučená:
Hämeen-Anttila, Jaakko. A sketch of Neo-Assyrian grammar. Helsinki : Helsinki University Press, 2000. ISBN 951-45-9046-5.
-
Doporučená:
Streck, Michael P. Altbabylonisches Lehrbuch. Wiesbaden: Harrassowitz Verlag, 2011. ISBN 978-3-447-06456-9.
-
Doporučená:
Foster, Benjamin R. Before the Muses. An Anthology of Akkadian Literature. Bethesda: CDL Press, 2005. ISBN 978-1-883053-76-5.
-
Doporučená:
Epos o Gilgamešovi. Praha : Lidové noviny, 2003. ISBN 80-7106-517-X.
-
Doporučená:
Prosecký, Jiří. Prameny moudrosti. Mudroslovná literatura staré Mezopotámie. Praha: Oikoymenh, 1995.
-
Doporučená:
Prosecký, Jiří. Slova do hlíny vepsaná. Mýty a legendy Babylónu.. Praha: Academia, 2010. ISBN 978-80-200-1893-9.
-
Doporučená:
-. The Assyrian Dictionary. Chicago: The Oriental Institute, 1956. ISBN 0-918986-05-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost jazyka na předchozích úrovních |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- disponovat odbornými dovednostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Akkadština 8 (KBS/AK8)
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student dokáže číst texty literárního charakteru, které jsou zaznamenány v kursivním klínovém písmu (mytologické, epické skladby), orientuje se rovněž v problematice odborných textů ze starověké Mezopotámie. Má přehled o základních rysech asyrského dialektu akkadského jazyka |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
"- číst samostatně texty literárního charakteru, které jsou zaznamenány v kursivním klínovém písmu (mytologické, epické skladby)
- analyzovat odborné texty ze starověké Mezopotámie
- charakterizovat základní rysy asyrského dialektu akkadského jazyka"
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|