|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBS / IP1YY
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBS
/
IP1YY
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ivrit pro pokročilé 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KBS/IP1Y
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro mírně pokročilé studenty navazujících magisterských programů. Studenti v rámci tohoto kurzu získají pevný základ pro časování sloves v budoucím čase, zejména konjugací pa'al a pi'el. V průběhu kurzu se odpoutají od kratších vět a posunou ke složitějším souvětím, a to za využití vztažných a důvodových vět. Součástí je vždy i výklad kulturního kontextu jazyka. Za tímto účelem se studenti mohou setkat s texty populárních písní, nebo jednoduššími úryvky povídek z izraelské literatury. Studenti budou psát krátké úvahové eseje s cílem podpořit vlastní schopnost vyjadřování složitějších vlastních myšlenek. Předmět je určen pro studenty navazujícího magisterského oboru.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné testy, samostatná práce studentů, prezentace
|
Obsah
|
Časování silných sloves konjugací pa'al a pi'el v budoucím čase. Imperativy sloves konjugace pa'al. Důvodové a vztažné věty. Základy literárního stylu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Coffin, Edna Amir. Encounters in modern Hebrew. Level 1. Ann Arbor : University of Michigan Press, 1992. ISBN 0-472-08221-3.
-
Základní:
Rothblum, Lois; Bergman, Bella; Band, Ora. Hebrew : a language course = ['lvrit]. Primer. Springfield : Behrman House, 1987. ISBN 0-87441-463-6.
-
Základní:
Raizen, Esther. Modern Hebrew for beginners : a multimedia program for students at the beginning and intermediate levels. Austin : University of Texas Press, 2000. ISBN 978-0-292-77104-8.
-
Základní:
Edna, Lauden; Weinbach, Liora. Multi dictionary Hebrew-Hebrew-English English-Hebrew : bilingual learners dictionary. Tel Aviv : [AD], 2003. ISBN 965-390-003-X.
-
Základní:
Bolozky, Shmuel. 501 Hebrew verbs : fully conjugated in all tenses in a new, easy-to-learn format, alphabetically arranged by root. Hauppauge : Barron's Educational Series, 2008. ISBN 978-0-7641-3748-8.
-
Doporučená:
Chajat, Šlomit; Jisraeli, Sara; Kobliner, Hila. Ivrit min ha-hatchala, chelek alef. Jerušalajim: Akademon, 2000.
-
Doporučená:
Keidar, Nira. netiot HaPoal + Targilim. Academon, 1994.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- disponovat odbornými znalostmi v rozsahu prvního dílu učebnice Ivrit min ha-hatchala (Chayat, Shlomit - Israeli, Sara et al.)
- ovládat základy hebrejské gramatiky
- určit zásady pro čtení a psaní hebrejského písma
- časovat aktivní slovesa konjugací pa'al, pi'el, hif'il a hitpa'el v přítomném a minulém čase a budoucím čase
- formuluvat jednoduché jmenné věty, určit pravidla pro tvoření genitivního spojení a přivlastňovací způsob v přítomném a minulém čase
- znát základní jazykovědnou terminologii v anglickém a elementárně i v hebrejském jazyce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- vyjadřovat se samostatně hebrejsky v jednoduchých větách a konverzovat v běžných situacích
- vyjadřovat své myšlenky a pocity a aktivně si za tímto účelem vyhledávat nová slovíčka ve slovníku |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- určit pravidla časování silných sloves konjugací pa'al a pi'el
- určit gramatická a stylistická pravidla pro tvorbu důvodových a vztažných vět
- disponovat znalostí slovní zásoby, která se již neomezuje pouze na základní konverzační témata a která odráží jeho studijní a badatelské zájmy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- vyjadřovat písemně svůj názor ve formě krátkých esejů
- využívat aktivně rozvitá souvětí a aplikovat své znalosti slovesných tvarů imperfekta k vyjadřování budoucích dějů
- používat kratší rozvité věty v běžné konverzaci |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|