|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBS / ISA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBS
/
ISA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Islám v subsaharské Africe
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je představit studentům přehled dějin islámu ve východní a západní Africe, způsoby jeho šíření, jakož i jeho místní specifika.
Předmět je určen pro studenty navazujícího magisterského oboru.
|
Požadavky na studenta
|
Ústní zkouška prověřující znalost probrané látky.
Znalost anglického jazyka.
|
Obsah
|
Přednáška bude zahrnovat nejen období do 19. století (východoafrické pobřežní městské státy, Kanem-Bornu, hauské státy, Bagirmi, Wadaj, mahdistické povstání, povstání Osmana dan Fodio a jeho vliv), ale též současné podoby afrického islámu. Předmětem seminářů bude práce s relevantními odbornými texty v angličtině.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Kurz naleznete také na Courseware ZČU.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hrbek, Ivan. Dějiny Afriky : kniha první. 1. vyd. Praha : Svoboda, 1966.
-
Základní:
Kropáček, Luboš. Duchovní cesty islámu. Praha : Vyšehrad, 2003. ISBN 80-7021-613-1.
-
Doporučená:
J. S. Trimingham. A History of Islam in West Africa. Glasgow, 1962.
-
Doporučená:
Robinson, D. Muslim Societies in African History. Cambridge University Press, 2004.
-
Doporučená:
H. Hickett. The Development of Islam in West Africa. London, New York, 1984.
-
Doporučená:
Levtzion, N., Pouwels, R. L. (ed.). The history of Islam in Africa. Oxford, 2000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
schopnost číst anglické texty |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student zná základní události, místa a osoby důležité pro šíření a formování islámské kultury v subsaharské Africe a tyto uvede do širšího dějinného kontextu. Zhodnotí význam předislámských kmenových tradic pro soudobý africký islám. Identifikuje specifické rysy subsaharských islámských hnutí a porovná je s podobnými hnutími v oblasti Blízkého východu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostudium, |
|
|
|
|