|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEE / DEP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEE
/
DEP
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Název
|
Diagnostika v elektroenergetice
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s problematikou a pojmy diagnostiky v elektroenergetice, s modelováním a statistickým vyhodnocováním doby životnosti elektroenergetických zařízení, s moderními metodami a postupy určování stavu jejich elektroizolačního systému a stavu proudové dráhy moderními diagnostickými nástroji jako jsou měření částečných výbojů, dielektrická měření nebo infračervená termografie.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: Odevzdání a uznání semestrální práce.
|
Obsah
|
1. Úvod - celkový pohled na technickou diagnostiku (funkční selhání, údržba a diagnostika) - použití v elektroenergetice (EE)
2. Teoretické základy diagnostiky - objekty diagnostiky (prvky, součásti, systémy) a jejich charakteristiky - statistické parametry (pravděpodobnostní funkce a praktické určování, aplikace v EE)
3. Modelování a stav parametrů - typy modelování (matematické, fyzikální, měření) a objekty aplikací
4. Diagnostika elektrických přístrojů - objekty a problémy - cíle a metody pro odhad stavu a životnosti (přehled)
5. Diagnostika elektrické izolace - měřící metody (lokální, globální), postupy, přehled
6./7. Diagnostika částečných výbojů - princip měření, modelování, parametry - postupy zkoušení, kalibrace, on-site měření
8./9. Diagnostika stavu dielektrika - princip měření, modelování, parametry - postupy zkoušení, kalibrace, on-site měření
10./11. Diagnostika tepelného stavu - princip měření, modelování, parametry - postupy zkoušení, kalibrace zařízení
12./13. Praktický příklad diagnostiky - ukázka praktického měření na skutečných objektech (měření částečných výbojů, infračervená termografie) - postup zkoušky, kalibrace zařízení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Nejsou předepsány žádné specifické předpoklady. |
Získané způsobilosti |
Studenti budou schopni aplikovat teorii moderní technické diagnostiky, analyzovat postupy pro stanovení reálného stavu diagnostikovaného zařízení, navrhnout a zhodnotit vhodné diagnostické nástroje a s jejich pomocí navrhnout a optimalizovat postup řízeného stárnutí elektroenergetických zařízení. |
Vyučovací metody |
- Přednáška s aktivizací
- Prezentace práce studentů
- Samostudium studentů
- Seminář
|
Hodnotící metody |
- Seminární práce
- Kombinovaná zkouška
- Demonstrace dovedností při semináři
|
|
|
|