|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEE / POŽ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEE
/
POŽ
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Projektování s ohledem na ŽP
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
10 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět poskytuje ucelený přehled produktově orientovaných preventivních nástrojů ochrany životního prostředí. Předmět seznamuje studenty se základy eko-designu jako nástroje uplatňovaného při navrhování produktů s ohledem na ochranu životního prostředí. V předmětu jsou vysvětleny základní pojmy a metody založené na principech posuzování životnosti cyklu LCA i další hodnotící nástroje jako např. ekologická stopa, uhlíkový kredit apod.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: aktivní účast na seminářích, vypracování a prezentace semestrální práce
Zkouška: znalost látky a orientace v problematice
|
Obsah
|
1. Ekodesign (ED), výrobkově orientované preventivní strategie ochrany životního prostředí.
2. Udržitelná výroba s spotřeba
3. Analýza životního cyklu (LCA): analýza zdrojů, emisí, energie a důsledků pro životní prostředí.
4. Integrace environmentálních aspektů do návrhu a vývoje produktů.
5. Ekodesig:vytváření výrobků, cíle, kategorie, činnosti DFE, ?zelené výrobky a procesy?.
6. Ekodesign: v procesech vývoje produktů osobní spotřeby
7. Ekodesign: v procesech vývoje ostatních produktů
8. Ekodesign: v procesech vývoje služeb
9. Hodnocení kvality ekodesignu, environmentální, estetická, ergonomická, psychologicko-sociologická.
10. Systém výrobek-služba(SVS)
11. Rozšířená odpovědnost za výrobky a služby
11. Nejlepší dostupné techniky (BAT) ve vztahu k ekodesignu.
12. Environmentálně šetrné výrobky.
13. Environmentální "Zelený marketing".
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
66
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti a přehled o základech ochrany a tvorby životního prostředí |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti dokáží aplikovat získané poznatky při osobních i profesních aktivitách popř. i přímo v projekčních činnostech |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|