|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEP / PPEL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEP
/
PPEL
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Počítačová podpora v elektrotechnice
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTE/PPEL
|
Vyloučené předměty
|
KTE/+ZED a KTE/ZED
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit se základy práce ve výpočetních systémech typu MATLAB, Octave, atp. Pochopit možnosti použití výpočetních systémů pro dalším studiu i praxi. Provádět technické výpočty, vizualizovat výsledky výpočtů, zpracovávat výsledky měření, vytvářet grafy. Převádět algoritmy do programovacího jazyka. Obeznámit se se základy systému pro modelování a simulaci elektrických obvodů.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
aktivita na cvičeních - samostatné bodované úkoly
úspěšné absolvování zápočtových testů
Zápočet před zkouškou se neuznává.
Požadavky ke zkoušce:
Znalost odpřednášené a procvičené látky
Zápočet
|
Obsah
|
Výpočetní systémy v technické praxi. Úvod do práce s výpočetními systémy typu Octave, MATLAB, apod. a jejich rozšířeními (toolboxy). Úvod do algoritmizace. Základní výpočetní operace a postupy, operátory, použití nápovědy, základní skupiny knihovních funkcí. Tvorba vlastních funkcí a skriptů. Práce s maticemi a vektory, maticové operátory, předdefinované konstanty a proměnné. Matematické funkce. Funkce pro práci s maticemi. Operace nad maticemi. Základy ukládání proměnných do souboru. Tvorba grafů. Operace nad maticemi a poli. Řešení soustav lineárních algebraických rovnic. Práce s komplexními čísly. Základy práce s polynomy. Polynomiální regrese. Řízení běhu výpočtu, řídící konstrukce. Funkce pro textový vstup a výstup. Vizualizace výsledků výpočtů. Vstup a výstup do / ze souboru. Formátovaný tisk do řetězce a jeho aplikace. Výpočet diferenciálních rovnic a jejich soustav. Diferenciální rovnice vyšších řádů. Základy programu LTspice - systému pro modelování a simulaci elektrických obvodů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Lenka Šroubová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Ing. Petr Kropík, Ph.D. (100%),
Ing. Jan Mayer (100%),
Ing. Lenka Šroubová, Ph.D. (100%),
Ing. Pavel Štekl, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Ing. Martin Juřík (100%),
Bc. Martin Juřík (100%),
Ing. Lukáš Koudela, Ph.D. (100%),
Ing. Petr Kropík, Ph.D. (100%),
Ing. Jiří Kuthan (100%),
Ing. Jiří Kuthan (100%),
Ing. Radek Matoušek (100%),
Ing. Jan Mayer (100%),
Ing. Karel Slobodník, Ph.D. (100%),
Ing. Lenka Šroubová, Ph.D. (100%),
Ing. Pavel Štekl, Ph.D. (100%),
Ing. Martin Vítek (100%),
Ing. Martin Zigler (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Zaplatílek, Karel; Doňar, Bohuslav. MATLAB pro začátečníky. 2. vyd. Praha : BEN - technická literatura, 2005. ISBN 80-7300-175-6.
-
Základní:
Karban, Pavel. Výpočty a simulace v programech Matlab a Simulink. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1448-3.
-
Rozšiřující:
Hanselman, Duane; Littlefield, Bruce. Mastering MATLAB 6 : a comprehensive tutorial and reference. Upper Saddle River : Prentice Hall, 2001. ISBN 0-13-019468-9.
-
Rozšiřující:
Zaplatílek, Karel; Doňar, Bohuslav. MATLAB : tvorba uživatelských aplikací. Praha : BEN - technická literatura, 2004. ISBN 80-7300-133-0.
-
Rozšiřující:
Zaplatílek, Karel; Doňar, Bohuslav. MATLAB : začínáme se signály. 1. vyd. Praha : BEN - technická literatura, 2006. ISBN 80-7300-200-0.
-
Doporučená:
Wimmer, Miloš. Internet a jeho služby. 1. vyd. Plzeň : ZČU, 1996. ISBN 80-7082-276-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Projekt individuální [40]
|
26
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat základní středoškolské znalosti z matematiky |
ovládat základní středoškolské znalosti z fyziky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
ovládat běžně dostupnou výpočetní techniku |
ovládat základní středoškolské dovednosti z matematiky |
ovládat základní středoškolské dovednosti z fyziky |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát výpočetní systémy typu Octave, MATLAB (a obdobné) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat možnosti výpočetních systémů typu Octave, MATLAB (a obdobných systémů) na řešení problémů v technické praxi
|
vyřešit základní výpočtové úlohy z oblasti maticového počtu a diferenciálního počtu |
vizualizovat výsledky výpočtů, zpracovávat výsledky měření, tvořit grafy |
řešit úlohy z oblasti simulací elektrických obvodů |
aplikovat základní funkce systému LTSpice pro řešení úloh z oblasti simulací elelktrických obvodů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Laboratorní praktika, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|