|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / DSN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
DSN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Druhá světová válka
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
11 / -
|
0 / -
|
4 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Úkolem předmětu je seznámit studenty s příčinami, průběhem a důsledky druhé světové války. Jednotlivé přednášky se budou soustředit pozornost nejen na politické a vojensko-strategické události, ale i na hospodářský a sociální vývoj v Evropě i ve světě a, v neposlední řadě, i na vývoj a situaci v českých zemích během druhé světové války. Semináře se pak zaměří na rozšíření znalosti studentů a jejich vlastní aktivitu při hodinách. Jejich úkolem bude více zapojit studenty do výuky. Jednotlivé semináře budou navazovat na tématické okruhy probírané na přednáškách.
|
Požadavky na studenta
|
znalost vykládané látky ověřovaná zkouškou
|
Obsah
|
Témata přednášek:
1. Cesta k válce I. situace v Evropě po první světové válce a vzestup totalitarismu, japonský expanzionismus.
2. Cesta k válce II. Německá agrese v Evropě - anšlus Rakouska, okupace Československa a vypuknutí války.
3. Německý blitzkrieg - tažení v Polsku, Skandinávii a Francii.
4. Mezihra - bitva o Británii, situace na Balkáně a v Africe, situace v Tichomoří, vznik Osy.
5. Barbarossa - německý útok do Ruska po bitvu u Moskvy, vstup Japonska a USA do války.
6. Rok 1942 - německá ofenzíva na východní frontě, bitva u Stalingradu; námořní operace - bitva o Atlantik; boje v Africe, japonský blitzkrieg v Pacifiku a bitvy u Midway a Gaudalcanalu.
7. Rok 1943 - přelom ve válce bitva Kurska, spojenecké vylodění v Itálii, vítězství v Atlantiku a ústup Japonců v Pacifiku, spojenecká konference v Teheránu.
8. Rok 1944 - Spojenecké vylodění v Normandii, sovětská ofenzíva na východě, porážka Japonska v Tichomoří.
9. Rok 1945 - Porážka Německa, Postupimská konference, kapitulace Japonska.
10. Hospodářský a sociální vývoj v letech 1939-1945, holokaust.
11. České země v letech 1939-1945
12. Důsledky druhé světové války a vznik a příčiny studené války.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Nálevka, Vladimír. Druhá světová válka. Praha : Triton, 2003. ISBN 80-7254-390-3.
-
Rozšiřující:
Gilbert, M. The Holocaust: The Jewish Tragedy. London, 1986.
-
Rozšiřující:
Burleigh, M. The Racial State: Germany 1933 - 1945. Cambridge, 1992.
-
Doporučená:
Gilbert, M. Druhá světová válka. Praha, 2006.
-
Doporučená:
Davies, N. Evropa ve válce 1939 - 1945: žádné jednoduché vítězství. Praha, 2007.
-
Doporučená:
Kershaw, I. Hitler 1889 - 1936. Praha, 2004.
-
Doporučená:
Kershaw, I. Hitler 1936 - 1945. Praha, 2005.
-
Doporučená:
Hejdová, Eva. Holocaust v životě Židů. Plzeň : Západočeská univerzita. Fakulta humanitních studií, 2004.
-
Doporučená:
Cílek, R. Holocaust: zřetězení zla. Praha, 2007.
-
Doporučená:
Skřivan, A. Japonská válka 1931 - 1945. Praha, 1997.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
78
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
mít přehled o nejdůležitějších událostech první poloviny 20. století |
orientovat se v základech problematiky mezinárodních vztahů první poloviny 20. století |
orientovat se v základních pojmech a chronologii dějin druhé světové války |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
číst a porozumět textu v české jazyce |
číst a porozumět textu v anglickém jazyce |
používat adekvátní terminologii v českém jazyce |
využívat elektronické informační zdroje |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit základní problémy dějin druhé světové války |
orientovat se v periodizaci dějin druhé světové války |
charakterizovat příčiny a následky jednotlivých událostí v dějinách druhé světové války |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat problémy spojené s nejdůležitějšími událostmi druhé světové války |
interpretovat význam jednotlivých událostí druhé světové války |
kriticky zhodnotit roli působení jednotlivých osobností světové politiky za druhé světové války |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Samostudium, |
|
|
|
|