|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKY / PSR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKY
/
PSR
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Principy syntézy elektronických řídicích
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Principy syntézy elektronických řídicích systémů
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
11 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KAE/SAS
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je obeznámit studenty s matematickými modely řízených procesů a metodami práce s nimi. Po absolvování kurzu je student schopen orientovat se v odborné terminologii, posoudit adekvátnost matematického modelu, využít standardních metod řešení úloh automatického řízení v různých oblastech elektrotechniky, navrhnout řídicí systém, ověřit návrh a posoudit možnosti jeho elektronické realizace.
|
Požadavky na studenta
|
Předpokladem k získání zápočtu je aktivní účast na přednáškách a cvičeních, dále vypracování a obhajoba semestrální práce a úspěšné zvládnutí závěrečného písemného testu, který obsahuje typické úlohy vztahující se k přednášené látce. Předmět je zakončen zkouškou, která se skládá z písemného testu a ústního pohovoru.
|
Obsah
|
1. Matematicky orientované reprezentace systémů spojitých a diskrétních 2. Reálné systémy a odpovídající matematické modely, linearizace, diskretizace 3. Stabilita spojitých a diskrétních lineárních systémů 4. Řídicí systémy programového typu, aspekty jejich elektronické realizace 5. Řídicí systémy zpětnovazebního typu 6. Standardní průmyslové regulátory a jejich aplikace 7. Řízení a stabilizace pomocí stavové zpětné vazby 8. Lineární asymptotický rekonstruktor stavu 9. Lineární stavový regulátor s rekonstruktorem stavu 10. Wiener-Kalmanův filtr 11. Jevy v nelineárních dynamických systémech
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Havlena, Vladimír; Štecha, Jan. Moderní teorie řízení. Vyd. 2. Praha : Vydavatelství ČVUT, 2000. ISBN 80-01-02095-9.
-
Doporučená:
Vaněček,A., Čelikovský, S. Control systems: From linear analysis to synthesi of chaos.. Prentice Hall,, 1996.
-
Doporučená:
Pinker, Jiří. Číslicová elektronika. Plzeň : Vys. škola strojní a elektrotechn., 1980.
-
Doporučená:
Pinker, Jiří; Georgiev, Vjačeslav. Číslicové elektronické systémy : Určeno posl. 3.-5. roč. fak. elektrotechn.. 1. vyd. Plzeň : Vys. škola strojní a elektrotechn., 1988.
-
Doporučená:
Hlavička, Jan. Číslicové systémy odolné proti poruchám. Vyd. 1. Praha : ČVUT, 1992. ISBN 80-01-00852-5.
-
Doporučená:
Podlešák, Jiří; Skalický, Petr. Spínací a číslicová technika. 1. vyd. Praha : ČVUT, 1994. ISBN 80-01-01157-7.
-
Doporučená:
Štecha, Jan. Teorie dynamických systémů : transparenty pro přednášky. Vyd. 1. Praha : ČVUT, 2003. ISBN 80-01-02744-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
122
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpoklady: Základní kurz fyziky, přehledné znalosti z lineární algebry, matematická analýza, zejména teorie obyčejných diferenciálních rovnic, Fourierova a Laplaceova transformace, teorie elektrických obvodů, signály a soustavy, základní kurz výpočetní techniky a základy analogových a číslicových elektronických obvodů |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
způsobilosti: Po úspěšném absolvování předmětu student bude schopen: - na základě znalosti principů teorie systémů a specifických přírodních zákonů vytvořit adekvátní strukturu matematického modelu řízeného systému - na základě naměřených dat specifikovat hodnoty parametrů modelu (estimace parametrů ze souboru reálných dat) - formulovat relevantní cíle řízení a specifikovat fyzikální, technická a ekonomická omezení - rozhodnout o celkové koncepci řídicího systému včetně předpokládaného způsobu realizace zvolené struktury - číslicovou simulací, teoreticko-experimentální analýzou a laboratorními experimenty ověřit funkceschopnost a kvalitativní paramety jednotlivých variant - zhodnotit dosažené výsledky ve vztahu k matematicky optimálním řešením |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Laboratorní praktika, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|