|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / BIMA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
BIMA
|
Akademický rok
|
2010/2011
|
Akademický rok
|
2010/2011
|
Název
|
Biomatematika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ne
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KMA/MMBI
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Populační modely, epidemické modely. Mechanismy šíření epidemií. Rovnice reakce - difuze a jejich interpretace v biologii, ekologii a v modelech morfogeneze, biologické vlny.
|
Požadavky na studenta
|
Schopnost kombinovat studium kvalitativních vlastností diferenciálních rovnic s biologickou a ekologickou problematikou.
|
Obsah
|
Populační modely založené na obyčejných diferenciálních rovnicích, rovnovážné stavy, jejich stabilita a interpretace. Závislost stacionárních stavů a jejich stability na parametrech. Vznik periodických cyklů, užití Hopfovy bifurkace a Poincare-Bendixonovy věty.
Model jedné populace s difuzí. Smysl okrajových podmínek a jejich vliv na stacionární stavy a jejich stabilitu, vznik prostorových struktur.
Modelování chemických reakcí. Jednoduché systémy reakce-difuze, ztráta stability prostorově homogenního rovnovážného stavu vlivem difuze a vznik prostorových struktur. Interpretace v modelech morfogeneze.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalost obyčejných diferenciálních rovnic (na úrovni předmětu KMA/ODR) a základní představy o parciálních diferenciálních rovnicích.
|
Získané způsobilosti |
Po úspěšném absolvování přednášky budou mít studenti základní přehled o modelování v biologii pomocí diferenciálních rovnic. |
Vyučovací metody |
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|