|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / MA3-A
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
MA3-A
|
Akademický rok
|
2010/2011
|
Akademický rok
|
2010/2011
|
Název
|
Matematická analýza 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
4 / 10
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KMA/MA3
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je vyučován v angličtině.
Cílem předmětu je seznámit studenty s následujícími tématy: Vektorové funkce jedné reálné proměnné. Diferenciální geometrie křivek a ploch. Křivkové a plošné integrály. Gradient, divergence, rotace v kartézských souřadnicích. Skalární a vektorový potenciál. Transformace souřadnic. Vektorová a tenzorová pole, metrický tenzor, derivování tenzorů. Vnější diferenciální formy, integrální věty, Greenovy vzorce a formulace fyzikálních zákonů.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
Úspěšné albsolvování dvou písemných prací (tj. získat alespoň 50% bodů z těchto písemných prací).
Písemné práce budou psány během cvičení. Termín a obsah písemné práce budou známy dva týdny předem.
Zkouška:
Formální požadavky: zápočet z MA3
Věcné požadavky: písemná práce, ústní zkouška
Podrobnosti viz http://home.zcu.cz/~tomiczek/vyuka.htm
|
Obsah
|
Vektorový počet. Křivky, křivkové integrály. Plochy, plošné integrály, transformace souřadnic. Skalární a vektorová pole, integrální věty. Tenzory.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
51
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Nejsou požadovány žádné podmiňující předměty. Předmět předpokládá znalosti na úrovni předmětu KMA/MA1, KMA/MA2. |
Získané způsobilosti |
Úspěšný absolvent tohoto předmětu bude schopen především:
1. Nadefinovat pojem jednoduchá regulární křivka, spočítat rovnici tečny ke grafu křivky, vysvětlit
pojem přirozená parametrizace křivky.
2. Uvést rozdíly mezi křivkovým integrálem 1. a 2. druhu.
3. Zformulovat a dokázat Greenovu větu.
4. Definovat operátory skalárních a vektorových polí, popsat jejich geometrický a fyzikální význam.
5. Uvést rozdíl mezi po částech hladkou plochou a uzavřenou plochou
třídy C2.
6. Uvés na příkladech rozdíly mezi plošným integrálem 1. a 2. druhu.
7. Zformulovat a dokázat Gaussovu větu.
8. Zformulovat a dokázat Stokesovu větu.
9. Vysvětlit, co znamená, že křivkový integrál nezávisí na cestě.
10. Zavést pojmy křivočará báze, sdružená báze, kontravariantní a kovariantní
souřadnice vektoru, fundamentální matice.
11. Nadefinovat tenzor nultého až druhého řádu a uvést jejich příklady.
|
Vyučovací metody |
- Výuka podporovaná multimédii
- Přednáška
- Cvičení
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|