|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / SDP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
SDP
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Seminář - diferenciální počet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
53 / -
|
72 / -
|
239 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KMA/SMA1
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s pojmy vyšší matematické analýzy, jako jsou:
Základy teorie množin, reálná čísla. Posloupnosti, řady reálných čísel, částečný součet, součet řady, konvergence a absolutní konvergence řady, alternující řada. Reálné funkce jedné reálné proměnné, derivace, diferenciál funkce; základní věty diferenciálního počtu; Taylorova formule a derivace vyššího řádu, graf funkce; základy integrálního počtu.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky pro získání zápočtu: Zisk alespoň 50% bodů z písemných prací zadaných vyučujícím.
|
Obsah
|
Základy teorie množin, reálná čísla. Posloupnosti, řady reálných čísel, částečný součet, součet řady, konvergence a absolutní konvergence řady, alternující řada. Reálné funkce jedné reálné proměnné, derivace, diferenciál funkce; základní věty diferenciálního počtu; Taylorova formule a derivace vyššího řádu, graf funkce; základy integrálního počtu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
RNDr. Petr Tomiczek, CSc. (100%),
-
Cvičící:
Doc. RNDr. Jiří Benedikt, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Marek Brandner, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Radek Cibulka, Ph.D. (100%),
Ing. Jan Čepička, Ph.D. (100%),
Ing. Jiří Egermaier, Ph.D. (100%),
Prof. Ing. Petr Girg, Ph.D. (100%),
Ing. Lukáš Kotrla, Ph.D. (100%),
Ing. Aleš Kotsu Matas, Ph.D. (100%),
Ing. Petr Nečesal, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Jan Pospíšil, Ph.D. (100%),
RNDr. Tomáš Roubal, Ph.D. (100%),
Mgr. Zuzana Štauberová (100%),
RNDr. Mgr. Jakub Teska, Ph.D. (100%),
RNDr. Jonáš Volek, Ph.D. (100%),
Mgr. Radek Výrut (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
identifikovat kvadratickou, exponenciální, logaritmickou a goniometrickou rovnici |
klasifikovat obory čísel |
popsat pravidla úprav početních a algebraických výrazů |
popsat základní funkce (polynomy, goniometrické funkce, exponenciální, logaritmické funkce) |
rozpoznat aritmetickou a geometrickou posloupnost |
rozpoznat úlohy na přímou a nepřímou úměru |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
načrtnout grafy základních funkcí |
spočítat částečný součet aritmetické a geometrické posloupnosti |
upravit početní a algebraické výrazy |
vyřešit kvadratickou, exponenciální, logaritmickou a goniometrickou rovnici |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
formulovat Taylorovu větu |
popsat derivaci a integrál funkce jedné reálné proměnné |
popsat posloupnost a řadu reálných čísel |
popsat spojitou a inverzní funkci |
rozpoznat logické symboly, výroky a kvantifikátory |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
derivovat a integrovat funkce jedné reálné proměnné |
nakreslit graf inverzní funkce; algebraické, goniometrické, exponenciální a hyperbolické |
rozhodnout o konvergenci a divergenci posloupnosti, řady a nevlastního integrálu |
řešit optimalizační úlohy pro funkce jedné reálné proměnné |
spočítat maximum, minimum, supremum a infimum číselné množiny |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|