|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / SMP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
SMP
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Seminář - maticový počet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
281 / -
|
97 / -
|
93 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je porozumět základním pojmů maticového počtu a lineární algebry a aplikovat je při řešení základních úloh.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: písemná práce.
Student splní požadavky na zápočet až poté, co zkonzultuje svoji písemnou práci s vyučujícím a předloží index k zapsání zápočtu.
Garantem předmětu je stanoveno, že zápočet se při opakovaném zapsání neuznává (viz čl. 24, odst. 3 SZŘ ZČU).
|
Obsah
|
1. týden - vektory, skalární a vektorový součin, analytická geometrie v rovině a v prostoru, vzájemná poloha geometrických útvarů.
2. týden - metrické úlohy z analytické geometrie, příčka mimoběžek, vzdálenost mimoběžek, kvadratické plochy, řezy posunutí středu.
3. týden - polynomy, rozklady na kořenové činitele, případně rozklad na parciální zlomky u racionálních lomených funkcí.
4. týden - operace s maticemi a determinanty.
5. týden - lineární prostory, báze, dimenze, souřadnice prvku v dané bázi.
6. týden - hodnost matice, výpočet inverzní matice.
7. týden - lineární zobrazení: jádro, obraz.
8. týden - lineární zobrazení: matice lineárního zobrazení, matice přechodu.
9. týden - soustavy lineárních rovnic.
10. týden - vlastní čísla, vlastní vektory, Jordanův kanonický tvar matice.
11. týden - skalární součin, ortogonální a ortonormální báze prostoru
(Gram - Schmidtův proces), ortogonální průmět vektoru do
podprostoru, metoda nejmenších čtverců.
12. týden - kvadratické formy, inercie, definitnost.
13. týden - zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
RNDr. Jan Ekstein, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Doc. Ing. Roman Čada, Ph.D. (100%),
RNDr. Jan Ekstein, Ph.D. (100%),
Doc. RNDr. Přemysl Holub, Ph.D. (100%),
Jan Kaiser (100%),
Prof. RNDr. Tomáš Kaiser, DSc. (100%),
RNDr. Milena Šebková (100%),
RNDr. Blanka Šedivá, Ph.D. (100%),
RNDr. Mgr. Jakub Teska, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vymezit pojem polynomu |
vymezit pojem vektoru |
poznat rovnice základních geometrických útvarů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
použít základy analytické geometrie |
vyřešit jednoduché soustavy rovnic |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit pojem vektoru, matice, polynomu |
popsat pojem lineárního prostoru a lineárního zobrazení |
charakterizovat vlastní čísla a vlastní vektory |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
určit kořeny polynomu |
vypočítat determinant matice, matici inverzní a hodnost matice |
vyřešit soustavu algebraických rovnic |
určit vlastní čísla a vlastní vektory matice |
použít metodu nejmenších čtverců |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|