|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / PPE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
PPE
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Pružnost a pevnost pro elektrotechniku
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do řešení problémů mechaniky tuhých a poddajných těles, vybavit je znalostmi pro řešení jednoduchých úloh a schopnostmi komunikovat se specialisty při řešení složitých problémů.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu: obhájení semestrální práce. Požadavky ke zkoušce: písemný test, písemné řešení příkladů s následným ústním rozborem
|
Obsah
|
Přednášky, cvičení
1.Zařazení předmětu, základní pojmy. Síla, moment, silové soustavy.
Geometrie hmot a ploch - momenty setrvačnosti.
2.Hmotný bod - uložení, rovnováha, pohyb. Integrální zákony (impulsové věty, věta o změně kinetické energie).
Geometrie hmot a ploch - kvadratické momenty.
3.Těleso v rovině - uložení a rovnováha. Pohyb tělesa v rovině - posuvný a rotační pohyb.
Silové soustavy, rovnováha a pohyb bodu.
4.Rozklad obecného pohybu. Složení a vytvoření soustav. Statické řešení metodou uvolňování.
Rovnováha tělesa v rovině.
5.Prutové soustavy. Vyšetřování pohybu soustav metodou redukce hmot.
Pohyb tělesa v rovině. Statické řešení soustav - metoda uvolňování.
6.Základní pojmy elastostatiky. Vlastnosti materiálu, tahová zkouška. Hookův zákon.
Řešení prutových soustav. Zadání semestrální práce.
7.Jednoosá, rovinná a prostorová napjatost. Mezní stavy napjatosti, teorie pevnosti.
Metoda redukce hmot. Rozběh a doběh soustrojí.
8.Namáhání a deformace přímých prutů. Tah - napětí, dimenzování, deformace. Staticky neurčité úlohy.
Jednoosá, rovinná a prostorová napjatost. Teorie pevnosti.
9.Krut prutů kruhového průřezu. Napětí, deformace. Staticky neurčité úlohy.
Namáhání tahem.
10.Ohyb přímých prutů. Vnitřní účinky. Napětí, dimenzování.
Staticky neurčité úlohy při tahu. Namáhání krutem.
11.Deformace přímých nosníků - diferenciální rovnice průhybové čáry, metoda momentových ploch. Nosník proměnného průřezu.
Vnitřní statické účinky při ohybu. Dimenzování.
12.Staticky neurčité nosníky - silová metoda. Kombinované namáhání - ohyb - tah.
Deformace přímých nosníků.
13.Kombinované namáhání - tah - krut, ohyb - krut.
Staticky neurčité úlohy při ohybu. Zápočet .
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
122
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat základními znalostmi v oblasti techniky a fyziky |
disponovat základními znalostmi v oblasti algebry a matematické analýzy |
disponovat základními znalostmi v oblasti maticového a vektorového počtu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
řešit algebraické rovnice |
řešit jednoduché diferenciální rovnice |
provést jenoduché výpočty ve vybraném programu typu MATLAB, PYTHON, EXCEL |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit základní pojmy z mechaniky (síla, moment, silové soustavy) |
klasifikovat a popsat uložení, rovnováhu a pohyb hmotného bodu a tuhého tělesa v rovině |
klasifikovat a řešit rovinné soustavy těles (metoda uvolňování, řešení prutových soustav) |
vysvětlit základní pojmy elastostatiky (tahový diagram, Hookeův zákon, napětí, deformace, pevnost, pevnostní podmínka) |
rozpoznat a popsat základní typy namáhání (tah, tlak, krut, ohyb) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
řešit kinematiku a dynamiku pohybu hmotného bodu |
řešit jednoduché problémy rovnováhy a pohybu tuhého tělesa |
řešit dva typy jednoduchých úloh zatížených soustav těles (metoda uvolňování, prutové soustavy) |
řešit základní problémy tahového, krutového a ohybového namáhání a aplikovat pevnostní podmínky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
E-learning, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
E-learning, |
Kooperativní výuka, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
|
|
|
|