|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / FPRX1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
FPRX1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Výuková praxe1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Výuková praxe 1 náslechová
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRO/FPRA1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozbor a hodnocení učitelských dovedností v rámci náslechové praxe. Student hospituje v 10 vyučovacích hodinách svého aprobačního předmětu. Cílem náslechové praxe je především propojit získané teoretické znalosti z oblasti pedagogiky a didaktiky s praxí. Student je veden k samostatné analýze učitelských dovedností a k reflexi pedagogické praxe, nedílné součásti profesní přípravy učitelů.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivně se zúčastnit 10 hodin náslechové praxe. Podmínkou splnění zápočtu je provedení rozboru ke každé hospitované hodině.
|
Obsah
|
Rozbor a hodnocení učitelských dovedností při náslechu bude probíhat na základě těchto kritérí:
1. formální úroveň projevu vyučujícího
2. věcná správnost v prezentaci učiva - kvalita odbornosti
3. motivace učení
4. vnitřní organizace výuky
5. aktivizace žáků
6. metodická kvalita řízení učení žáků (procvičování učiva)
7. kontakt se žáky
8. celkový individuální přístup k žákům - pedagogický takt
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
42
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- definovat základní pojmy z oblasti pedagogiky
- definovat základní pojmy z didaktiky cizích jazyků |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- ovládat aprobační předmět/francouzský jazyk na úrovni minimálně B2+/C1 podle SERR
- reflektovat obsah hospitované hodiny
- posoudit věcnou správnost v prezentaci učiva |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- vysvětlit pojmy vztahující se k pedagogické praxi
- orientovat se v příslušných dokumentech školy (RVP,ŠVP)
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- posoudit věcnou správnost v prezentaci učiva
- chápat systém organizace výuky
- uvědomovat si důležitost motivace
- analyzovat hospitovanou hodinu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Studijní praxe, |
Diskuse, |
|
|
|
|